Daves Trails - cestujte s barvami

16. 9. 2010 > FreeHry > Logické

Dobrou logickou hříčku, aby jeden dnes v záplavě rádoby logických puzzlů pohledal. Přesto se občas vynoří něco, co dokáže v rozumné míře řádně zatopit pod kotel našim mozkovým závitům. Dnes se vynořil Daves Trails.

Na monitory našich počítačů se dostává logická hra, ve které máte za úkol propojit za použití všech na herní ploše se vyskytujících dílů start s koncem. Pravidla pro skládání jsou snadná, barvy k sobě musí pasovat a nikde, mimo konce a začátku nesmí trasa vyústit bez uzavření. Věřte ale, že s narůstajícím číslem herní úrovně roste i obtížnost. A to převážně díky zvyšování počtu použitých barev, ale i umístěním blokací herního pole, či fixací vybraného dílu na ploše.

Předně bych rád podotknul, že z hlediska návrhu jednotlivých úrovní a úměrné zapeklitosti hádanek, nemám rozhodně co vytknout. Čeká jich tu celkem čtyřicetsedm, z nichž některé jsou vyřešené hned, naopak s nimi strávíte několik perných chvil, plně ponořeni do luštění. Kvalitní level design ale kazí nedotažená detekce úspěšného dokončení skládačky. Občas se podaří vyluštit úroveň, ale hra to nerozpozná, nezbude tedy, než se pokusit vyluštit hádanku za pomoci jiného rozložení.

Titul byl vytvořen pro Windows XP a na jiné verzi Windows se mohou občas vyskytnout problém, například s ukládáním postupu ve hře. Doporučeno je tedy hrát s režimu kompatibility s XP, nebo být přihlášen jako administrátor. Co však rozhodně pokulhává je zakomponování grafiky, kdy se spolu střetává fotografie s ručně kreslenými herními prvky bez přechodu a nechtěně tak vyvolává pocit nedokonalosti. Díky tomuto neduhu nemá titul výraznější šanci zaujmout za pomoci grafiky. Kdo se nenechá odradit prvním pohledem a pokusí se hrát, však rozhodně neprohloupí. Hlavním tahounem tohoto titulu je totiž bezesporu jeho hratelnost a kvalitně navržené úrovně. Dodám jen, že během namáhání mozku, se z reproduktorů line vcelku ucházejí hudba a občas se dočkáte i nějakého toho zvuku.

Pokud rádi zdoláváte logické problémy, nenechte si dnešní výzvu ujít a vrhněte se směle do luštění.

• + Dobré hádanky
  • - Grafika