Darkfate - bylo nebylo

16. 4. 2010 > FreeHry > Ostatní

Jaké to asi je, když se objevíte na neznámém místě a vůbec netušíte, jak jste se tam dostali? Něco podobného se stalo i vědeckému pracovníkovi Chrisu Freemanovi v této originální hříčce. Také jste zvědaví, jak vše dopadne?

Ze země vynikajících vín a sýrů, nepříliš charismatického prezidenta Sarkozyho či světoznámé Eiffelovy věže, určitě jste již poznali Francii, pochází dnes recenzovaná hra Darkfate. Když tak nad tím přemýšlím, nevím, je-li pojem hra úplně význačným termínem, jelikož se jedná o interaktivně vyprávěný příběh. I přesto jsme se ji rozhodli zrecenzovat, což vypovídá o určitých kvalitách. Jaké tedy jsou?

Jedinou, opravdu čtete dobře - jedinou, postavou Darkfate je hlavní postava Chrise Freemana. Ten se neznámo kde objevil uprostřed zimou pohlazené tundry, aniž by tušil, jak se sem mohl dostat. Jakmile se dozvíme, že Chris je pracovníkem zkoumajícím černé díry, hráčovi začne přihořívat. Příběh je protkán fantazy prvky a cestováním v čase, což přidává na další atraktivitě.

V kůži hlavního hrdiny budete objevovat nové lokace, přičemž jejich zdolání spočívá pouze v nutnosti dojít dál. To vše s minimálními překážkami (vrcholem je zdolání několika propastí) nebo dokonce zcela žádnými. Jelikož cestou nepotkáte ani živáčka, může se zdát, že je to pěkná nuda. Ano i ne. Někdo bude Darkfate vynášet do nebe, ostatní ji budou hanit.

Co lze říci k audiovizuálnímu zpracování "neherní" aplikace? Grafika je tvořena velikými pixely, naprostý opak HD rozlišení. Dal bych ale krk za to (ne tak zhurta, pletu-li se), že je zpracování úmyslné, ačkoliv propracovanější grafický kabátek bych uvítal. Naopak hudební stránka je jedním slovem vynikající! Pokud mé oči trochu trpěly, uši pak hrály ódu na radost.

Darkfate bude nejspíše vyvolávat rozporuplné reakce, jelikož s plnohodnotnými hrami toho má jen málo společného. Pakliže si však chcete prožít interaktivně vyprávěný příběh, nutno dodat povedený, pak budete spokojeni. Já patřím k druhé skupině, tudíž se nedivte mému hodnocení ve výši osmdesáti procent.

P.S.: My vám nabízíme anglickou verzi hry. Pokud preferujete francouzský jazyk, zavítejte na domovské stránky Darkfate.

• + Originalita
  • + Příběh