Dark Oberon: WARCRAFT ZADARMO!

25. 10. 2005 > FreeHry > Strategie

Možná už se trochu moc opakuji, ale prostě je to tak - kvalitních freewarových strategií vskutku nenajdete mnoho. Proto opravdu povedenou strategii s pěknou grafikou a inspirací legendárním Warcraftem II - Dark Oberon - nesmíme nechat bez povšimnutí!

Warcraft patří mezi nejoblíbenější, nejznámější a prostě ty nejlepší RTS, které kdy spatřily světlo světa. Dark Oberon si z druhého dílu této slavné série bere skutečně mnoho, jedná se v podstatě o klon v trochu odlišné grafice. Ta je zpracovaná "plastelínově" a vypadá opravdu výtečně. Hrací plochu sledujete z izometrického pohledu, k dispozici máte vše, co taková běžná realtimová strategie nabízí - klasický interface, minimapu atd. Grafika vypadá sice hezky, pohyby postav ale nejsou zrovna propracované. Dělníci po zemi jezdí a vojáci, místo aby se při boji oháněli mečem, stojí na místě a "bojují". Na druhou stranu je to ale to jediné, co se dá zpracování vytknout.

Stejně jako ve Warcraftu zde těžíte zlato a dřevo. Navíc ještě v podzemí (ano, herní svět obsahuje tři "vrstvy" - podzemí, zem a ehm...nadzemí) můžete nalézt uhlí. Všechno zkrátka pracuje na starých dobrých principech. Bohužel to má jeden docela podstatný háček - můžete sice hrát i singleplayerovou hru, jenže nějaká umělá inteligence v podstatě neexistuje. Nepřítel netěží, nestaví, zkrátka nic. Jediné, na co se zmůže je zaútočit na vaše vojáky, když se nacházejí jedno pole od něj. Z toho jasně vyplývá, že Dark Oberon je čistě multiplayerová hra. Bohužel jsem neměl možnost tuto složku vyzkoušet, takže mi nezbývá než předpokládat, jaká asi bude. Pevně ale věřím tomu, že bude kvalitní, protože tak na mě celá hra působila a pochybuji, že by si autoři dali se vším takovou práci, aby z toho nakonec vyšla jen průměrná gamesa.

Dark Oberon je velice kvalitní předělávkou slavného Warcraftu II. Pěkná plastelínová grafika a všechno, co má pravá strategie mít. Je to ale čistě multiplayerová hra, protože nepřítel ve formě AI ani nedokáže těžit suroviny. Pro příznivce Warcraftu je tohle NUTNOST!

Autor: Štěpán Vizi

• RTS - Real Time Strategy - Strategie v reálném čase.
80%