• Licence: Freeware
  • Kategorie: FreeHry
  • Rubrika: EGP
  • Multiplayer: Ne
  • Poslední aktualizace: 17. 8. 10
  • související informace

Petri Purho si pro milovníky nezávislých logických hříček připravil opravdu vymazlený titul. Jeho název zní Cut It, přičemž nemohl být význačnější. Do rukou se vám dostávají virtuální nůžky, s nimiž je možno rozstříhat prakticky celé herní prostředí. Cíl je jednodušší než facka - dostat nevelkou bílou krabici ze startovní pozice až na cílový povrch v zelené barvě.

Mac verze hryHerní procedura se skládá z jen několika kroků. Nejprve je nutné načrtnout si v hlavě taktiku. S postupem času se totiž obtížnost šplhá opravdu vysoko, přičemž zdánlivě jednoduché řešení ničí chytře rozložené překážky. Přestříhat, a tak ovlivnit uspořádání obrazovky, je totiž možné jen u červených, modrých a žlutých těles. Poté už dochází na nejdůležitější krok - stříhání. Pomocí pohybů a levého tlačítka myši se načrtne a provede řez. Následně už začíná pracovat solidní fyzika, která většinou situaci na obrazovce obrátí vzhůru nohama. Naštěstí však lze řezy provádět kdykoliv, i během fyzikálních jevů.

Ke zdolání aktuální lokace dochází tehdy, pokud se bílá krychle dostane na kteroukoliv zelenou plochu. Nestačí však jen jakýkoliv škrt, jelikož na místě musí setrvat ve stabilní pozici jednu vteřinu. Nejednou se stane, že se pracně dopracujete cíle, ale nakonec vám zůstanou jen oči pro pláč, jelikož krychle spadne pryč. V tom případě dochází k restartování mise, což můžete udělat v případě zákysu i manuálně stisknutím mezerníku.

Technické zpracování. Co k němu říci, má ho vůbec cenu u takto pojaté hry hodnotit? Grafické zpracování je samozřejmě jednoduché. Prostředí je pestrobarevné, ale poměrně prázdné. Ale vše v duchu hratelnosti, kterou by jakékoliv zbytečnosti jistě rušily. Hudba je tichá, ale příjemná a relaxační. Chvilky, kdy budete mučit svou šedou kůru mozkovou, tak aspoň jemně zpříjemní pohodové skladby.

Cut It není žádná rychlokvaška, což podtrhuje skvělá hratelnost, fyzikální model i další fakta. Bohužel i tak jsme zde nalezli šrámy, a to především v nemožnosti ukládání, z čehož pramení nutnost po restartu hrát od začátku - což mnoho hráčů nepotěší, a absence jakékoliv prvotní obrazovky či interface. I přes tyto výtky ale jde o vynikající titul, jenž zkrátka musíme doporučit. Střihu zdar!

• + Fyzika
  • + Nápad
  • - Nemožnost ukládání