Čtyři krávy - kamarádky do deště

5. 10. 2009 > FreeHry > Logické

Nějaký svěží logický titul s originálním nápadem aby člověk pohledal. A pokud bude hledat opravdu pořádně, jistě narazí na novou českou hru Čtyři krávy vyprávějící o čtyřech mladých děvčatech, která dohromady svedla záhadná síla.

Čtyři krávy jsou vítězný titul nedávno konané Letní vývojařské soutěže pořádané serverem Velkej Chytrák. Průměrné hodnocení všech porotců se vyšplhalo těsně pod devadesáti procentní hranici, což je skvělý výsledek. Příběh hry vypráví o čtyřech mladých ženách, které se nikdy dříve neviděly, ale nyní spolu musí spolupracovat. Každá z nich je zástupcem jednoho živlu, a tak má každá z nich trochu odlišné vlastnosti. Pokud se například pokusíte s Ember Elias (oheň) projít přes vodu, zemřete, stejně jako v případě pokusu projít s Oksanou (vzduch) zemí.

V každém levelu musíte všechny hrdiny dostat do obrysu správné barvy. Jak už jistě tušíte, v cestě vám budou stát překážky, tedy v tomto případě bedny, jež se dělí na několik druhů, přičemž každá z hrdinek může posunout jen některé z nich, takže nezřídka kdy přijde na spolupráci. Řešení logických hádanek není moc těžké, i když postupem času začíná přituhovat. Plusem je fakt, že se vám každý zdolaný level uloží a nemusíte tak začínat vždycky od začátku.

Autor hry Jakub Muřín je zdatný grafik, a tak vizuální zpracování vypadá velmi zdařile, byť je v poměrně malém rozlišení. Pochvalu si zaslouží též hudební zpracování a opomenout nesmím ani všudypřítomný humor – Čtyři krávy vás svými dialogy dokážou rozesmát snad kdykoli. Závěrem nebývá než titul doporučit všem, kdo se nebojí používat ve hrách svůj mozek.

Umístění v soutěži - 1. místo (průměrné hodnocení 89.75 bodů)

• + Skvělá grafika
  • + Humor