Crimsonland

27. 9. 2002 > FreeHry > Akční

Pokud si ještě vzpomínáte, zhruba před dvěma měsíci jsme tu měli kvalitní akční řežbu jménem Phobia III, která byla docela pořádný macíček - čítala bratru skoro necelých 100 MB, což je na freeware hru opravdu mnoho. A dnes tu máme hru v podstatě principově a graficky skoro obdobnou a její velikost je necelá desetina původní Phobie.

Hráli-li jste Phobii, nebude vám problém se v hře jménem Crimsonland zorientovat. V menu naleznete dva, resp. tři, módy – Kariéra a Přežití. Ten třetí totiž musíte aktivovat stlačením klávesy levý control a napsat (za stálého držení) slůvko „levels“. Poté se vám odemknou nějaké nové mapy, ale o těch není mnoho, protože hra je hlavně zaměřena na první dva módy. Vedle toho si lze ještě zvolit počet hráčů – jeden nebo dva.

Vaším úkolem ve hře je pak ničit různé, blíže nespecifikované ještěry a další potvůrky. Za to dostáváte zkušenostní body. Na jejich ničení tu máte všehovšudy opravdu slušný arzenál – rovných 17 zbraní, které můžete získat zabíjením nepřátel nebo různými bonusy. Narozdíl od Phobie se autoři inspirovali starším titulem jménem Abuse a zaměřovat se dá pomocí myši, což je mnohem přesnější, než klávesnice. Je tu určitý prvek rpg, protože jakmile se dostanete na určitou zkušenostní úroveň, můžete si zvolit jeden z perků – speciálních vlastností, jimiž bude oplývat vaše postava – tak například přesnější střelec, rychlejší uzdravování aj. Hra končí v okamžiku, kdy nemáte žádný život.

Zpracování není vůbec špatné a řekl bych, že pokud trošku přivřete oči, dá se srovnávat s Phobií, jen vám tu budou chybět ta pěkná menu a renderované animace, které v podstatě jen rapidně zvyšovaly velikost a dodávaly hře „filmovost“. Zvuky jsou poměrně dobré, hudba také ujde. Co dodat? Myslím, že pokud jste milovníky akčních her s rpg prvky, je pro vás Crimsonland jasnou záležitostí.

Autor: Michal Acler

85%
100%