Cosmoball - vesmírný arkanoid

30. 8. 2008 > FreeHry > Automaty

Arkanoidy jsou už jen ozvěny minulosti, řekl by jeden. Občas se nějaký ten kousek vyrojí, avšak jeho kvality jsou většinou značně diskutabilní. O nějaké originalitě se pak radši ani zmiňovat nedá. Jednou za uherský rok se ovšem objeví také titul bořící výše zmíněné bariéry, který si pozornost rozhodně zasouží.

Ping. Ponk. Bang. Bum. Ping. Ponk. Bank. Bum. Přibližně takové zvuky při hraní prakticky jakéhokoli arkanoidu uslyšíte. Od desky umístěné v dolní části obrazovky odrážíte míček a likviduje objekty v horní části obrazovky. Právě jednoduchost je síla, na kterou hry tohoto žánru dříve sázely. Jenže postupem času se omrzely, a proto musely do boje vytáhnout z něčím novým.

Cosmoball se, jak si můžete odvodit z názvu, se svou tematikou zaměřil na vesmír, a to dost výrazně. Z levitující odpružené desky odrážíte míčky na bedny nahoře. Nic nového pod sluncem, řeknete si. Jenže všechno se odehrává vodorovně ne svisle, jak je tomu u jiných arkanoidů. Navíc, zmíněné bedny jsou často postaveny na sebe, takže si užijete zábavu s fyzikálním enginem hry. Samozřejmostí jsou bonusy a postihy, jež se vám sem tam snáší dolů. Nutno ale dodat, že hru projdete naprosto v klidu i bez nich.

Bohužel, jedna byť sebelepší novinka neodkáže zmírnit fakt, že po pár levelech se začnete nudit. V dnešních dnech již dosti otřepané téma si zkrátka začne vybírat svou daň na úrovni hratelnosti. Některé vychytávky jako je například právě fyzika nebo třeba i povedená grafická stránka v trojrozměrném hávu spolu s dynamickým hudebním doprovodem potěší, avšak nakonec z toho vychází „jen“ lehce nadprůměrné hodnocení. Pakliže nejste arkanoidů přejezeni nebo jste snad s nimi ještě neměli co dočinění, Cosmoball je dobrá volba. Jinak ruce i pohled pryč.

• + Fyzika
  • + Audiovizuální zpracování
  • + Pár drobností