Command & Conquer: Red Alert - rudý poplach zdarma!

2. 9. 2008 > FreeHry > Strategie

Není to dávno, co společnost EA uvolnila ke dvanáctému výročí existence série Command & Conquer první díl tohoto asi nejlepší klonu Duny 2 zcela zdarma. Rok se s rokem sešel a máme tu další díl taktéž zadarmo – a nejedná se o nic menšího než Command & Conquer: Red Alert! Bouchněte šampaňské, RTS nářez začíná.

Dovolte mi přenést se z tibériem zamořených luhů a hájů do alternativní poválečné historie. Nacházíme se v roce 1946, v němž profesor Albert Einstein vynalézá tzv. Chronosphere – zkráceně přeloženo stroj času - a jelikož to není dlouho, co skončila druhá světová válka, rozhodne se Einstein odcestovat do roku 1924, kdy mladý Adolf Hitler opouští vězení. Po krátkém seznámení si oba potřesou rukama, což jakýmsi způsobem Hitlera vymaže z historie. Jistě hrdinský čin, mohl by někdo říct, ovšem zákon kauzality udává, že jedna věc ovlivní druhou. A tak zatímco Německo si v klidu odpočívá v Západní Evropě, rozpínajícímu se Sovětskému svazu začne být polovina Eurasie malá. Chytré mozky si už jistě sami domyslí, že nejen Němci dokáží rozpoutat světovou válku.

Rozhodně od Red Alertu nečekejte žádné revoluční prvky, jedná se o klasickou RTS se vším všudy. Na začátku vytvoříte základnu (pakliže nejste v one-man show misi), co největší počet jednotek a poté vše pošlete na nepřítele doufajíce, že ho masou vojáků převálcujete. Co však činí sérii Command & Conquer tím, čím je, jsou mj. krátké filmečky s živými herci po každé misi, které skvělým způsobem rozvíjejí příběh. Dá se i říci, že hráč sleduje film protkaný hratelnými úrovněmi, to už bych ale hře samotné ubíral na hodnotě.

Dá se očekávat, že takto starý titul bude obsahovat poměrně hodně nekomfortních prvků a chybek. Předně nelze jednotky vyrábět „ve frontě,“ jak jste jistě z novějších RTS zvyklí. V praxi to vypadá tak, že necháte vyrábět jednu jednotku, počkáte, než je hotová, teprve poté můžete začít vyrábět druhou. Dalším podobným prvkem je označování jednotek do skupin od 0 do 9. To sice funguje, nicméně na dvojité klepnutí na číslo s myšlenkou, že vás hra automaticky přenese na místo, kde zrovna jednotka stojí, můžete s klidem zapomenout. Takto bych mohl pokračovat, nejedná se naštěstí o nic kritického, kvůli čemu bych musel strhávat desítky procent.

Technické zpracování bude zcela jistě připadat většině lidí (zejména těm mladším, jenž si doby DOSu nepamatují, nebo nezažili) notně zastaralé, pamětníci ale určitě ocení grafiku, která doslova dýchá hmatatelné kusy nostalgie. Rozhodně musím vychválit hudbu, jež snad nikdy nezestárne. Netvořil ji nikdo jiný než sám Frank Klepacki - opravdový mistr herní muziky, pecky jako Hell March jsou skutečně nezapomenutelné. Ať už jste herními veterány, kteří si chtějí zavzpomínat, či snad novými hráči, jež mají chuť zjistit, jak vypadaly v devadesátých letech ty nejlepší kusy, Red Alert si zkrátka musíte stáhnout. Titul, který se původně prodával za patnáct stovek, nyní zcela zdarma? No neberte to!

Upozornění: Pro stažení hry Command & Conquer: Red Alert budete po klepnutí na tlačítko "Stáhnout" přesměrování na oficiální stránky společnosti EA. Na nich sjeďte až dolů a pomocí odkazů zde umístěných stáhněte jak Allied Disc, tak i Soviet Disc (hra byla vydána na dvou CD). Netřeba připomínat, že pro většinu našich čtenářů bude nejlepší stahovat z "Europe Mirror." Po instalaci hry ještě nezapomeňte stáhnou a aplikovat patch.

• + Command & Conquer
  • + Red Alert
  • + Zkrátka klasika
  • + Výlet do herní historie
  • + I dnes fungující hratelnost
  • + ZDARMA!
  • - Větší velikost
  • - Dnes již zastaralé grafické zpracování
  • - Umělá inteligence

Autor: Filip Vondrášek

• RTS - Real Time Strategy - Strategie v reálném čase.
91%
84%

• Hardware: Požadavky pro Windows 95:
    Intel Pentium 60 a vyšší
    Grafická karta 1 MB, kompatibilní s DirectDraw
    8 MB RAM
    HardDisk 40 MB

Všechny funkce ovládáte myší, šipkami se pohybujete po mapě

screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot screenshot