Comics Quest – „Proč tak vážně?“

29. 7. 2009 > FreeHry > Adventury

Aneb, jak to dopadá, když se nadaný český „vývojář“ pustí do hry, v níž se střetává humor s rozumem.

Už je to nějakou dobu, kdy se scénárista a programátor v jedné osobě, Pavel Švanda, rozhodnul vytvořit zábavnou adventuru Comics Quest, která si bere na paškál fandy komiksů, ale i komiksy samotné. Pakliže vám něco říkají vydavatelství Marvel, či DC, budete při hraní jako doma a ačkoli, první, čeho si po spuštění nejspíš všimnete, bude archaický adventurní engine AGS, vaše tvář nezůstane dlouho kyselá, jelikož vás trefné vtípky dvou strážných, najednou se objevivších na scéně, div nedostanou do kolen.

Protože autor Comics Questu není žádný žabař, během hraní se na vás budou valit tuny fórů, více či méně vydařených. Pro příklad si uvedeme hned první vtípek, kdy se hlavní hrdina hry, mladistvý geek s pláštěm, uchází o místo v agentuře Profesionální Rada Dlouholetých Expertů a Líných Intelektuálů. Jistě si umíte domyslet i zkrácenou verzi tohoto názvu. Stejně tak ujetý a humorný je celý fantaskní svět, kde se samotná hra odehrává. V laboratoři například najdete v láhvi zavřenou vílu z Avengers, hrdinu Daredevila zase potkáte ve slabší chvilce, žadonícího o alkohol, a tak dále…

K příběhu: Fantaskní svět DC a Marvelu tak nějak stagnuje, přešlapuje na místě a nebýt kvalitních filmových zpracování Christophera Nolana a jemu podobných (tady musím připomenout i Raimiho, jež si u mě napravil reputaci svým Drag Me to Hell), naši oblíbení hrdinové by nejspíš časem ztráceli na síle a podpoře svých fanoušků. Tento fakt zřejmě ovlivnil Pavla natolik, že se sám chtěl stát editorem/překladatelem komiksů a být se tak nějak součástí jejich světa, stanout po boku velikánů jako je Frank Miller, a povýšit tento druh literatury nad rámec umění jako takového, přitom sbalit pár buchet a koupit si nový fáro. Eh, tak teda ne no, tohle je jiný příběh. -Příběh Comics Questu, ten skutečný, méně virtuální, začíná u klasických adventur jako Monkey Island.

Právě těmi se Pavel Švanda alias Ninjer nejspíš inspiroval, když navrhoval všechny ty humorné situace, scénky, a troufám si říct postupy při řešení hádanek. Ty jsou někdy logického rázu, ale jindy zase rázu vyloženě ujetého a takřka nesmyslného. Za všechno mluví rozhovor přímo ze hry:

Pavel: Víš, nevím proč, mě napadlo použít tenhle předmět na tebe.
Elithya: A jak tě to prosím tě napadlo?
Pavel: No. Mam jeden předmět. - Můžu byt jen v jedný lokaci. - A ty jsi v ní jediná postava.

Naštěstí to k tomu všemu patří, protože Comic Quest od začátku do konce běží podle přání svého programátora, své hráče, od soumraku do úsvitu, baví svými fóry, svým podáním i superhrdiny posedávajících po hospodách… Technické zpracování v tomto případě skutečně nemá cenu nijak zvlášť vypichovat, hra je čistě amatérská, ne moc oslnivá ale svůj téměř komiksový styl si po celou dobu suverénně udrží. Ač je technická stránka pozadu snad i za prvním projektem Enterónů(Zázračný Lék, Zlatý kalich…) v jiných herních prvcích, by, troufám si říct, Comic Quest vítězil a snad by si i byl odnesl zlatou z prestižní soutěže BecherGame, kdyby se jen Pavel rozhodnul tento slastný, lahodný mok vměstnat do scénáře. Naštěstí pro Pavla, není všem dnům konec a doufejme, že tě potěší tvé zařazení do volby o free adventuru roku, která se bude koncem roku na našem serveru konat.

PS: Věděli jste, že se pánové z vydavatelství DC nedávno rozhodli zabít Batmana? Přesně tak, Temný Rytíř je oficiálně mrtev a jak se zdá, vydavatel ani neuvažuje o jeho reinkarnaci.

• + Humor
  • + Scénář