Chicken Invaders 2: INVAZE POKRAČUJE

29. 8. 2006 > FreeHry > Akční

Také vám nestačilo vymlátit veškerou drůbež, co jí ve vesmíru je, prostřednictvím prvního dílu? Nechejte se opět unést, a ještě jednou všem dokažte, že lidé nejsou žádní fackovací paňáci. Hrrr! Na slepice! Za lidskou rasu!

Nedávno jsme vám na FreeHrách přinesli první díl parádní gamesky Chicken Invaders. Po veskrze kladných reakcích vám nyní přinášíme další díl, s podtitulem „The next wave“. Příběh začíná tam, kde minule skončil. Úspěšně jste odvrátili drůbeží invazi a nyní už jen vyháníte poslední slepici zpět tam, odkaď přišla (přilétla). Ale co to? V dálce vidíte obrovské množství příbuzenstva oné slepice! To není jen obrovské množství drůbeže, to je obrovské množství obrovsky naštvané drůbeže! Intro hry říká: „Někdo to bude muset uklidit. Kdo by to tak mohl být?“ Asi tušíte, že vy.

Hra vám na začátku opět dá možnost vymýtit invazi ve dvou lidech na jednom počítači (rozhodně zkuste!). Bez ohledu na to, zda jste se rozhodli pro dva či pro jednoho hráče, na vás znovu čeká hromada parádní akce. Ale tohle vás asi nezajímá, vy chcete slyšet, v čem se The next wave liší od původních Chicken Invaders. Inu, tolik změn, abyste museli jásat, zas není. Ale po pořádku. Mile mě překvapilo, že už nelítáte jen „někde ve vesmíru“, ale hra vám přesně oznámí, poblíž jaké planety se nacházíte. Hned se mi lépe zabíjelo, když jsem si mohl říct třeba: „Tak, teď vyklidím Uran a posléze možná popluju na Neptun“.

Druhů misí je také o mnoho více. Minulý díl nám přinesl meteory, klasické invaze, zabíjení slepic kolem Země a pár drobnějších úkolů. The next wave sice mise u Zeměkoule vyškrtl, ale zato zkrátil občas příliš zdlouhavé vlny meteorů a přinesl například slepičí parašutisty, více bossů (už se nebudete setkávat jen s jednou velkou slepicí v zeleném trikotu) nebo nálety zespoda obrazovky. A mnohé víc.

Dále autoři přidali více druhů zbraní. Už nebude střílet jen obyčejným „dělíčkem“, ale budete si moci zvolit i laser, jakási zelená „pérka“, ale i to obyčejné dělo. Zvyšování počtu střel samozřejmě nechybí. Z nepřátel už nepadají jen pečená stehna, ale občas i peníze či celá opečená slepice. Také jsou pro vás přichystány bonusy typu multikill apod. I možnost pohybu vpřed a vzad mi přišla vhod, zejména v úrovních s meteory.

Co ale autoři trochu nevychytali jsou zvuky a grafika. Ptáte se co konkrétně? No, hlavně obojí je takřka stejné jako minule. Najdete tu stejné slepice, stejná vejce, stejné pozadí… Přišlo mi, že jsou drobně vylepšena stehna a i uživatelské rozhraní je uděláno o něco příjemněji. Avšak nevím, jestli bych ony rozdíly vyzkoumal i bez toho, že jsem předchozí díl hrál před několika dny. Zvuky jsou také stejné. Více mi sedla hudba v intru (veselejší, melodičtější), ale velice mě zamrzelo, že se žádná muzika nekonala ve hře. Po chvíli působí tak nějak smutně, že jediné, co slyšíte, je kvokání slepic a praskání vajec.

Chicken Invaders 2: The next wave je určitě povedený titul. Nabízí parádní hratelnost, dynamiku, hezké efekty… Snad jediné, co mi vadilo, byla absence nějaké hudby ve hře. Ať jste žena či muž, tuto hru si prostě musíte zahrát. Ti, co nehráli první díl, si k výslednému hodnocení mohou přičíst 5 procent.

Autor: Filip Vondrášek

91%
78%