Casebook Episode 0 - adventura á la film

12. 5. 2009 > FreeHry > Adventury

Je to film! Ne, je to počítačová hra! Ne! Je to Casebook Episode 0! Adventura, která nemá na herní scéně obdoby! Perfektně využívá možností filmové prezentace a navíc nabízí větší porci zábavy, než na jakou jsme běžně u počítačových titulů zvyklí.

Nejrůznější kriminálky sice už nezažívají takový boom jako před pár lety, přesto je to stále vděčné téma, což u herní scény platí dvojnásob. Jak správně tušíte, v adventuře Casebook Episode 0 se octnete v roli jednoho ze dvou detektivů, kteří mají před sebou zapeklitý úkol. Nebudete na to naštěstí sami a veškeré moderní serepetičky budete mít hezky po ruce.

Ačkoli autoři z vývojářského týmu Areo vymysleli poměrně úsměvnou zápletku, je příběh zajímavý a rozhodně nezačne po chvíli nudit. Možných pachatelů není mnoho, a tak si každý pravděpodobně vybere svého "favorita". Pak již ale nastává ta těžší část - dokázat mu vinu za pomoci důkazů.
Nebudu chodit kolem horké kaše a rovnou zmíním, co je na Casebook Episode 0 tak výjimečné. Příběh je totiž vyprávěn pomocí krátkých filmů, které jsou natočeny opravdu profesionálně. K dojmu skutečnosti pak napomáhá propracované interaktivní prostředí a používání moderních i méně běžných prostředků. Místo činu proto musíte vyfotografovat kvůli důkazům a ty následně analyzovat v počítači, snímat otisky prstů nebo ověřovat DNA. Jediné, co tak kazí trošku dojem z jinak perfektního zážitku, je stále ta samá lokace, do které se musíte vracet znovu a znovu a hledat další důkazní materiál.

Již z textu výše lze poznat, že zpracování hry je na vynikající úrovni. Jak po grafické stránce, která navozuje pocit reality, tak po té zvukové. Vyzdvihnout si jistě zaslouží také kvalitní dabing. Casebook Episode 0 je ojedinělým počinem a na herní scéně byste sotva našli podobný. Navíc tato epizoda je uvolněna zcela zdarma, takže by byla obrovská škoda nevyzkoušet ji a přijít tak o netradiční herní zážitek.
  • + vizuální zpracování
  • + moderní prostředky
  • + spousta dobrých nápadů