CABAL Online - revoluce v akčních hrách

28. 8. 2008 > FreeHry > Onlinové/MMO

Pokud máte rádi tu pravou - akcí nabitou - řežbu, CABAL Online je tu právě pro vás. Skvělá grafika, našlápnuté souboje, to vše a ještě mnohem více na vás čeká v CABAL Online.

Jímavý podtitul The Revolution of Action je skutečným slovem do pranice. Tentokrát však dobře mířeným, neboť CABAL Online je jasným důkazem toho, že i bezhlavé mlácení může být zábavné. Akčností hra přímo přetéká a proto vás chci předem upozornit - CABAL Online je extrémě návyková hra.

Jedna rána za druhou, dokud všichni neumřou

Hlavním tahákem této hry jsou skutečně našlapané souboje. Brilantně provedené kouzla a schopnosti, vykreslené do těch nejmenších detailů. Na pohled velice záživná comba vás upoutají natolik, že se od hry zkrátka nemůžete odtrhnout. Přímo vás to nutí rozdávat další a další rány, dokud všichni nepadnou. Akce zde tak dostává další rozměr a s čistým srdcem můžu říct, že něco takového se podařilo jen málokde.

Příběhová stránka hry však už docela pokulhává. Na druhou stranu jen zvýrazňuje fakt, že CABAL Online je výhradně o akčnosti, a tak se na podtext příliš nehledí. Tu a tam se vám naskytne malý kousek příběhu, ale vesměs ani není o čem vyprávět. Pohybujete se ve světě zvaném Nevareth, jenž byl ďáblem znesvěcen odpornými nestvůrami a vy a všichni ostatní hrdinové jste povstali, abyste jej zbavili těchto zplozenců pekla.

Hra je plně freeware, ovšem pro majetnější hráče, kteří jsou ochotni do hry i něco investovat, jsou připravena různá zvýhodnění. Zřejmě nejvyužívanější formou jsou prémiové účty, které vám zajistí více peněz, zkušeností a jistotu, že se připojíte na kterýkoliv i sebevíc přeplněný server. Serverů je zde však tolik, že se připojíte téměř vždy. Neplatící hráči se však nemusí bát. Veškerá zvýhodnění pro platící hráče je neomezují a mají stejně tak velké šance jako všichni ostatní. Jen je to bude stát více úsilí.

První krůčky

Při vytváření postavy máte na výběr ze šesti rozličných charakterů. V podstatě si volíte styl boje. Můžete si tak vybrat specializaci například na obouruční meč, meč a štít, či luk v kombinaci s kouzly. Dále nám hra umožňuje drobnou úpravu vlasů, jejich barvy a zvolit si jednu z přednastavených tváří. Modely postav jsou taktéž velmi povedené.

Jak již bylo zmíněno, hlavním tahákem hry je akčnost. Přesto si jí však prvních deset úrovní příliš neužijete. Nemáte zrovna moc schopností, a tak vám nezbývá nic jiného, než bezhlavě máchat mečem. Je pro nás přichystáno celkem 170 úrovní, přičemž každý desátá je v něčem zlomová. Na desáté úrovní se vám zpřístupní combo mód, na dvacáté aura a podobně. To vše je doprovázeno sérií úkolů.

Veškeré úkoly jsou zde přehledně zobrazeny a jakmile se vám zpřístupní nový, budete o tom dostatečně informování. Máte tak jistotu, že vám žádný neuteče. Zvykněte si však na to, že celkem často budete muset pro jeden úkol zabít někdy i stovku nepřátel. Co se týká úrovní, na každé nové získáte pět bodů, které můžete libovolně rozdělit do tří základních vlastnosti - síla, inteligence a obratnost. Jejich výše vám zpřístupní lepší vybavení, ráznost útoku či více many.

Herní svět je rozdělen na čtvercové zóny různých přírodních motivů, mezi nimiž se pohybujete pomocí warp brány. Nečekejte však kdovíjakou svobodu pohybu. Nemůžete skákat, plavat a na většinu míst se ani nedostanete. Přes to všechno působí krajina přímo úchvatně.

Herní systémy

PvP systém je zde celkem dobrovolný. Rozdělení na frakce neexistuje, ovšem hráči se mohou vyzívat mezi sebou. Navíc také můžou vsadit určité množství honor bodů a peněz, které obdrží vítěz a naopak ztratí poražený. Počet honor bodů vám pak umožňuje vyšší rank, který vám zpřístupní různé výhody.

Pro hráče je také přichystán systém craftingu. Recepty zde zprostředkovávají jakési cartridge, které nalézáte v průběhu hraní a jakmile seženete potřebné ingredience, výsledný předmět je váš. Ze zkušenosti ostatních hráčů se však tento systém příliš nevyužívá. Pokud také přinesete alchymistovi ve městě potřebné věci, zlepší vám kvalitu kterékoliv části vybavení.

Když to vezmu kolem a kolem, herní systémy zde příliš nepřetékají možnostmi. CABAL Online zde však není pro tyto účely. Má nám přinést akcí nabytou a zábavnou řežbu, která vás chytne a nepustí. Tento úkol bezesporu splnil a já dávám jednoznačně palec nahoru. Nenajdete zde barvitost příběhu, přílišnou rozmanitost či možnosti, jakých máte u jiných onlinových her, přes to všechno se při ní výtečně zabavíte. To vše navíc v úžasné grafice, která je přímo pastvou pro oči. CABAL Online je jasný důkaz toho, že i freewarová hra může být na úrovni komerčních.

• + Akční souboje
  • + Krásná grafika
  • + Detailní kouzla