c_black: EXKLUZIVNÍ PEKELNÁ SKÁKAČKA

7. 4. 2008 > FreeHry > Arkády

Jak rychle hra s netradičním názvem c_black od českého týmu Darkmoon Soft přišla, s takovou odezvou vám přinášíme exkluzivní recenzi. Chcete-li se dozvědět, jak nová a navíc tuzemská retro skákačka dopadla, ponořte se hlouběji do recenze.

C_black se nijak netají faktem, že se jedná o čistokrevnou retro skákačku – nečekejte tudíž žádnou střelbu, rozteklé mozky na zdech a střeva visící z lustrů, jedinými klávesami, které ve hře využijete, budou šipky. Hned po spuštění mě upoutala hudba, jíž jsem pak vydržel poslouchat i bez hraní, působila na mě poměrně relaxačně. Posloucháním muziky a koukáním do menu se ale recenze nenapíše, klepl jsem tudíž na tlačítko New Game.

A tady se rovnou pozastavím nad použitým jazykem. Celá hra, ačkoliv pochází od tuzemského týmu, je v angličtině, a to v ne zrovna dobré angličtině („where I am?“). Přestože mi jazyk anglický nedělá nejmenší potíže, uvítal bych příště alespoň možnost vybrat si, jak chcete, aby na vás hra mluvila.

Příběh je poměrně zajímavý – octnete se v neznámém prostředí a jediný člověk nablízku vám sdělí, že jste v pekle. Inu, proč ne. Vaším cílem se stane přinést tomuto tvoru 75 černých koulí (a do Afriky se nepodíváte), vše je však stíženo různými překážkami. Tu je pohyblivá plošinka, támhle zase teleport, který vás přenese zpět na začátek. Dobré je, že nemůžete zemřít, ve hře tak nejsou žádné frustrující momenty.

Líbilo se mi grafické zpracování koulí, šlehají z nich plameny, bezprostřední okolí je rozmazáno… zkrátka hezké na pohled. Škoda, že se totéž nedá říci o celé hře. Nuže, býti hra poněkud delší (za pět minut je vše hotovo) a být v ní více možností, udělil bych mnohem větši hodnocení. Takto se z ní stává lehce nadprůměrná skákačka, s níž zabijete kupříkladu krátkou pracovní pauzu.
  • + Relax
  • + Grafika koulí
  • - Herní doba