BugAbOO: UTRHANÉ KNOFLÍČKY

24. 12. 2006 > FreeHry > Arkády

Ocitnete se v prostředí připomínající špatný sen. Nebudete věřit že to, co právě zažíváte, je realita. Uvidíte prostost a zvrácenost v jednom, nevinnost znásilněnou brutálností... budete ve světě, jenž nemá hlavu, ani patu vašeho plyšového medvídka.

V kategoriích akční her vzešel jako vítěz právě recenzovaný počin. BugAbOO jest plošinovou arkádou, obestřenou mnohými záhadami. Vžijete se do role Timmyho, snad i nevinného človíčka, jenž se ocitnul ve světě plném hrůzy, zmítaném násilím a zvráceností. Cílem je se probojovat až do samého konce. Musíte utéci z noční můry, ve které máte hlavní roli právě vy, společně s ostatními vašimi přáteli.

Cestou potkáte mnoho nestvůr, víceméně kuriózních a na některých se očividně s fantazií opravdu nešetřilo. Člověk, když zrovna bojuje, kolikrát zatají dech nad onou zvráceností světa BugAbOO. Jistěže je právě recenzovaný počin pojat více komicky, nežli vážně, ale chtě nechtě mne mnohdy až zamrazilo v zádech, když jsem například spatřil plyšáka s vytrženými vnitřnostmi trčícími z břicha v podobě obyčejného kusu nějaké látky. Podobných nestvůr je ve hře samozřejmě více, a místa, na které zavítáte, na tom nejsou o nic lépe. Každopádně musím autorům vzdát hold, neboť se jim podařilo dosáhnout snad až nevídané atmosféry ve hře.

Po stránce hratelnosti taktéž nemám prakticky co vytknout. Musíte pouze skákat (Timmy chodí sám), případně používat nějakou získanou zbraň. Ze začátku se zmocníte kupříkladu praku, jenž nemá sice velký dostřel, ale protivníky hravě zdolá. Všechny nestvůry totiž nelze přeskočit, některé jsou obrovské a mohou vás rychle zabít. Každopádně po stránce obtížnosti je právě recenzovaný titul vyvážený.

Taktéž grafická stránka zaslouží potlesk – jak jsem již řekl, vše je vzato mírně komicky, vlastně k tomu ladí i patřičné komentáře postav a jejich rozhovory mezi sebou. Mno a hudba celý dojem jenom podtrhuje. Ve freefare titulech většinou hudební doprovod ani nestojí za zmínku, nicméně u BugAbOO je opravdu skvělý. Jaký je závěr? Naprosto jednoznačný – skvělá hra, stahujte!

93%
95%
(10.6 MB)