Bulánci - útok na mobilní telefony!

7. 8. 2009 > Mobilní > Akční

Legendární multiplayerová řežba Bulánci si nedávno odbyla svou premiéru na mobilních telefonech. Ve spolupráci se serverem Mobilgamer.cz vám dnes přinášíme žhavou recenzi.

Mobilgamer.cz vám přináší první recenzi na dlouho očekávané Bulánky. Před sedmi lety české vývojářské studio Sleepteam udělalo z obyčejných polštářů vražedná monstra a způsobilo tak revoluci na poli freeware PC her! Nápad to byl tehdá jednoduchý, ale geniální – ovládali jste barevný polštář, chodili s ním po obrazovce a kosili další podušky! To vše v líbivé 2D grafice, provedené v pohledu z ptačí perspektivy. A proč zrovna polštáře? Patrně proto, že pokud je provrtáte bazukou, lítá z nich místo střev a žaludků peří, takže i ty nejkonzervativnější matky tenkrát hru svým dítkům nakonec povolily. Letos se rozhodli vývojáři své Bulánky oprášit prostřednictvím mobilních telefonů…

Upozornění: Vzhledem k tomu, že se nejedná o freeware hru, je link na stažení nefunkční. Pakliže byste si chtěli Bulánky zahrát, musíte si je koupit prostřednictvím vašeho operátora (Vodafone, O2 a T-Mobile).

Popis herních modů vezmu tentokrát z druhého konce a začnu multiplayerem, ten totiž dělá z mobilních Bulánků opravdovou perlu! Pokud máte po ruce nejvýše čtyři zoufalce, kteří nemají v letních dnech nic jiného na práci, než hrát si s telefonem, můžete je vyzvat na klasický „deadmatch“, časově omezenou hru, týmovou hru nebo hru s přiděleným počtem životů přes Bluetooth! Naše redakce je takových zoufalců naneštěstí plná, takže jsme si pěkně nahráli originální verze, hromadně se domluvili na Matěje Gauseho a přes mobil mu řádně upravili fasádu. Minulý týden nám totiž zapomněl obstarat toaletní papír na redakční WC, takže někteří z nás odešli domů se slušnými škrtátky na slipech!

Věřte mi, že dostal, co proto a všechny nás tohle hraní neuvěřitelně bavilo a baví doteď. Třeba Martin Chaloupka si takový návyk, jaký má v současnosti na Bulánky, nevytvořil ani v době, kdy ho bavilo čichat k všelijakým lepidlům!  Vlastnictví originální verze je skutečně důležité, protože pokud nebudete mít verzi přesně pro váš telefon, budete střílet možná tak v noci pod peřinou po fazolové polévce od babičky.

Pokud by vás omrzel bezvadný multiplayer, je připravena i kampaň pro jednoho hráče. Ta obsahuje celkem 10 misí jakéhosi pseudopříběhu, odehrávajícího se ve třech grafických lokacích - louka, nepřehledný les a jednu misi absolvujete v podivném geometrickém kyberprostoru. Některými koly se musíte probít sám (i třeba proti trojnásobné přesile), v jiných vám bude k dispozici parťák. K dohrání vám postačí slabá hodinka, obtížnost není nikterak přehnaná. V průběhu hraní můžete na mapě sbírat různé kulomety, miny nebo bazuky a značně si tak vylepšit svou ničivou sílu. Tuto možnost obsahuje samozřejmě i zmiňovaný multiplayer.

Bulánci jsou názorným příkladem toho, že herní technologie se vyvíjí opravdu mílovými kroky. Před sedmi lety už sice bylo možné zapařit si opravdu luxusní 3D střílečky (vzpomeňme třeba na Mafii), jenže když Sleepteam vypustil do světa svoje polštáře, šla mi doslova čelist dolů! Nepobíral jsem, že existuje parta šílenců, která dokáže vytvořit povedenou multiplayer střílečku, která navíc graficky vypadala celkem k světu, a neřekne si za to ani korunu!

Dnes to, co už tenkrát se mi sekalo na mé Pentium dvojce (nebyli jsme hold moc majetná famílie), bez problémů běhá na mobilních telefonech! Zázrak! Zklamala mě jen zvuková stránka – místo několika melodií bych raději uvítal nějaký ten zvukový efekt. Romantická hudba, která vyhrává během polštářích jatek, se mi zrovna nezdá moc košer, ale nějakému zvrhlíkovi takováto atmosféra třeba přijde k duhu.

Autor recenze: Petr Neč

• + Bluetooth multiplayer
  • + skvělá atmosféra multiplayeru