Bubliny: DRÁČCI SE ŠKYTAVKOU

2. 4. 2006 > FreeHry > Arkády

Bubliny, to je zajímavá a chytlavá akční plošinovka pro dva hráče. Dva roztomilí dráčci, spoušť jako po noční párty s bublifukem a hrstka zajímavých nepřátel. Nechte se bavit skvělým českým dílkem od Eriadoru!

Některé hry opravdu nikdy nezestárnou, alespoň dokud o nich budou herní vývojáři vědět a budovat remake, cover-verze apod. Přesně jako v případě "Bubble Bobble", známé především z dob počítačového pravěku a prastaré éry Commodore 64. Jádro zůstává stejné, jak jinak, přibyly hlavně jiné potvůrky, lepší grafické ztvárnění a nespočet dalších levelů. Ještě v roce 2000 byly Bubliny distribuovány jako placený software, teď ovšem můžeme děkovat štěstěně, že se tvůrci rozhodli hru vydat jako freeware. Dokonce zveřejnili i zdrojové kódy.

Co je cílem hry? Toť klasická omšelá otázka. Pokud se začtete do zajímavě pojatého a velmi vtipného manuálu, tak se dozvíte trefnou odpověď. Ovšem kolik lidí v dnešní době čte manuály :)? Nečeká vás žádný srdceryvný příběh, takže si nemusíte chystat kupu papírových kapesníčků, ve hře jde čistě o přežití, postup do dalšího levelu a zajímavé umístění v tabulce výsledného skóre. Každý hráč má k dispozici vlastního dráčka, jehož hlavní zbraní je vyfukování bublin. Ty sice popírají většinu fyzikálních zákonů a třeba takový Pascal či Newton by z nich radost neměli, zato vy si s nimi můžete užít krapet zábavy. Stačí do nich uvěznit své nepřátele. A že je jich požehnaně - potkáte motýlky, klokánky, kachny, zajíce, dráčky,zombíky. Pokud je všechny „neubublinujete“ do daného časového limitu, objeví se ve hře Murray a setkání s ním je smrtelné. Když se dál budete loudat, začne se Muray dokonce množit. Samozřejmě, pokud vše stihnete v limitu, místo Murrae se objeví velký červený rubín (se ziskem 1000 bodů). Za zneškodněné nepřátele získáváte ovoce s různým bodovým ohodnocením nebo bonusové bublinky.

Levelů vás čeká docela požehnaně, dostanete se až k závratnému číslu kolem 250. Grafické ztvárnění menu, náhledu úrovní a hrací plochy samotné je působivé a roztomilé. Dle mého názoru je skvěle sladěné s celým konceptem hry. A sem tam si přečtěte trefné a vtipné textové hlášky, co se objeví v menu před vstupem do dalšího levelu, opravdu stojí za to. Hudební doprovod ovšem ve hře nehledejte, neboť tam vůbec není. Jediné, co se na vás bude linout z vašich repráčků, jsou zvuky dráčků.

Vtipné dílko s chytlavou hratelností, to je můj konečný verdikt. Navíc je velmi potěšující, že pochází z českých luhů a hájů. Takže na nic nečekejte a stahujte. A hlavně hrejte!

Autor: Jitka Pospíšilová

80%