Broken Sword 2.5 - freeware návrat legendy!

17. 5. 2010 > FreeHry > Adventury

Král je mrtev, ať žije král! Po nových (rozporuplných) dílech série Broken Sword, které nebyly milovníky této klasiky přijaty zrovna kladně, přichází neoficiální freewarový díl označovaný jako 2,5. Zpracování se vrací ke starým kořenům, což předznamenává veliké věci. I hodnocení!

Po kliknutí na ikonu Stáhnout budete přesměrováni na homepage hry, kde si můžet vybrat, odkud si hru chcete stáhnout.Po nekonečných diskuzích redaktorů, kdo by si měl odbýt tu čest zrecenzovat freewarové dítko jedné z nejlegendárnějších sérií, která na počítačích vůbec kdy vyšla, vám titul s celým jménem "Broken Sword 2.5: The Return of the Templars" přinášíme i my. Věříme, že naši fanoušci jsou věrní, a proto čekají na recenzi od nás. Kdo ne, nechť zpytuje své svědomí.

Jako vy jste se dočkali naší recenze, tak se i freewaroví hráči dočkali po úmorném čekání této hry. Nutno dodat, že cesta na naše pevné disky neměla na růžích ustláno. I proto hra byla, na rozdíl od očekávané masové lokalizace, vydána oficiálně pouze v němčině. Za titulem totiž stojí němečtí vývojáři. Dnes, již pár dnů po vydání, si hru užijete i s anglickými titulky či plnou českou lokalizací. Tu naleznete na mnoha místech internetu.

Jak samotný název předpovídá, děj zapadá mezi druhý a třetí díl původní série Broken Sword. George Stobbart, vám snad známá hlavní postava, je postavena hned před několik dějových kliček. Nejprve se vydává do USA, kde se dozvídá o smrti svého dědečka. Později dostává zprávu, jejíž obsah George nutí nasednout do letadla a vydat se do Francie. Zde se v jedné z kaváren seznamuje s informacemi o spolku templářů a další zajímavosti. V rámci neprozrazení děje necháme poodkrytí celé zápletky na vás samotných.

Typologicky se jedná o klasickou adventuru. Můžete se proto těšit na objevování mnoha zajímavých lokací, sbírání a používání nejrozmanitějších předmětů, inventář, postavy a dlouhé rozhovory. Na vše musíte brát zřetel, abyste dokázali objevit skutečnosti, jež vás posunou dále. Rozhovory jsou dlouhé, ale zároveň zajímavé a věcné. Lokace jsou pestrobarevné a vyvedené ve stylu prvních tří (nejkvalitnějších) epizod.

Milovníci adventur mají prakticky povinnost si tento titul stáhnout a zahrát! Ostatní mohou poznat jiný rozměr her, než je bezduché střílení do všemožných nepřátel. Kdo nemá zkušenosti s tímto žánrem, pak může zkusit prakticky to nejlepší, co freeware adventury nabízí. Výhodou je samozřejmě pro ne-agličtináře a němčináře i možnost počeštění!

Pro nás milovníky série Broken Sword a ostatní "adventuristy" tedy naprosto zasloužených 98 procent! Něco lepšího byste na nezávislé scéně z tohoto žánru hledali jen těžko! Z pohledu ostatních je hodnocení těžké, jelikož adventury buďto milujete, nebo nesnášíte (a nehrajete).

• + KLASIKA
  • + Atmosféra
  • + Zpracování