Bounty Bay Online – staňte se druhým Kolumbusem

29. 12. 2008 > FreeHry > Onlinové/MMO

Slunce pomalu zapadá, jeho paprsky letmo opisují obrysy vaší kocábky. Moře se nemilosrdně houpe a vy už větříte potíže ve vzduchu. Mračna se stahují a v dáli je vidět pirátská vlajka. Pomalu tušíte, že tenhle náklad v pořádku nedorazí. Takový je svět Bounty Bay Online.

Když Kryštof Kolumbus kolem roku 1500 objevil pobřeží Jižní Ameriky, ve světě se rozvinula vlna zámořských objevů a tisíce mladých mužů snilo o své vlastní lodi. Vychytralí obchodníci zázračně zbohatli na rozdílné ekonomice, dobrodruzi objevovali svět a zrádní piráti parazitovali na bezmocných lodích. Pakliže vás tenhle svět zajímá či fascinuje, Bounty Bay byste rozhodně neměli opomenout. Poskytne vám možnost vžít se do kterékoliv z těchto rolí a naplno si užít atmosféru pravých námořníků. To vše v příjemném grafickém kabátku.

Lstivý pirát nebo obchodník?

Soudek povolání je zde naplněn ze čtyř možností. Každá z nich má své výhody i nevýhody, ale vesměs odráží vaše budoucí zaměření. Od válečníků až po bohaté obchodníky. Po příjemném a krátkém tutoriálu budete vrženi do prvního města - Athén. Zde si prostřednictvím krátkých úkolů připravíte loď podle svého gusta, a jakmile se trochu rozkoukáte, můžete směle vyrazit na cesty.

Ve hře existují tři typy lodí a schopností. Průzkumné lodě jsou ze všech nejrychlejší, avšak nedisponují velkým arzenálem a proti obrněným lodím jsou téměř bez šance. Jejich jedinou nadějí zůstává útěk. Obrněná plavidla jsou zase extrémně pomalá a těžce ovladatelná, ale každá dobře mířena střela vám udělá řádnou díru v palubě. No a nakonec také obchodní lodě, jež jsou vhodné pro přepravu velkých nákladů.

Schopnosti jsou rozděleny do několika skupin. Můžete těžit dřevo, vzácné rudy, pěstovat či jen chytat ryby. Mnohem důležitější jsou však hlavní schopnosti. Určují, jak dobře umíte ovládat svou loď, jak moc se vyznáte v námořních bitvách, či například to, jak dobrý jste obchodník. Všechny tyto schopnosti se zlepšují praxí v dané oblasti a představují úroveň hráče. Při dosažení určité úrovně těchto schopností se vám pak zpřístupní nová vylepšení pro vaši loď.

Trailer ze hry

Posádko pozor! Nabít! Pal!

Námořní bitvy jsou přímo fascinující. Rozdíly mezi jednotlivými hráči jsou opravdu velké, a tak pokaždé volíte jinou taktiku. Na souboje má vliv mnoho věcí. Od rychlosti lodě, její schopnosti manévrování, až po sílu a dostřel kanónů. Pokud si správně nenačasujete natočení své lodě, obchodní přepravník vám nenávratně zmizí v dáli. Naskýtá se nám tak velký prostor pro taktizování. Vše se navíc odehrává v reálném čase.

Zajímavá je i možnost stát se pirátem. Stačí jen napadat obchodní lodě a přivlastňovat si jejich náklad. Po určitém čase po vás půjde námořní stráž a vy se budete muset plížit po nocích, aby vás neodhalili. Když vás dostanou, můžete zaplatit tučnou pokutu, či si pobručet pár hodin v zatuchlé base kdesi uvnitř městských kanálů.

Harmonie v krveprolití

Energická hudba atmosféru příjemně dokoření. Jen škoda, že jí není příliš mnoho. Ve většině lokací se opakuje jedna píseň stále dokola, což se vám při dalekých cestách dokáže vcelku zprotivit. Grafické zpracování je na poměry freeware scény přímo dech beroucí. Pohled na úžasnou scenérii zapadajícího slunce je něčím, nad čím zaplesá srdce nejednoho hráče.

K dispozici jsou dva tipy serverů. Fre2Play servery jsou zcela zdarma bez jakýchkoli omezení s možností využití online obchodu s vylepšeními za reálné peníze. Klasické servery jsou placené, avšak každý zde má jen to, co si sám sežene.

Bounty Bay Online přišel na herní pole s originálním námětem a rozhodně mu to svědčí. Nabízí velkou škálu možností a každý si zde přijde na své. Stačí si jen vybrat. Ať už pirát nebo průzkumník, je to jen na vás. Po čase se však i přese všechny možnosti setkáte s mírným stereotypem. Zejména některé úkoly jsou vcelku zdlouhavé. Nelze ale opomenout úžasnou grafiku, která jen podtrhuje téměř dokonalou atmosféru dob zámořských objevů. Tak tedy na co ještě čekáte. Vydejte se prozkoumávat svět se svojí kocábkou. Staňte se druhým Kolumbusem.

Gameplay video
  • + Úžasná grafika
  • + Originální námět