BJ - Paranormal Investigator: IN SEARCH OF

20. 9. 2006 > FreeHry > Adventury

Mladý Benjamin začíná svou slibnou kariéru soukromého detektiva a vy byste měli být při tom. Proč? Jeho případy jsou totiž orientované na paranormální jevy. Zapomeňte na Foxe Muldera a Danu Scully, přichází Ben Jordan!

Ben Jordan právě vystudoval obor Mezinárodní vztahy na vysoké škole. Tím pádem je do života připravený natolik, že by jej možná vzali tak akorát v místní prodejně potravin. Jak tedy naloží se svou kariérou? Nebudu vás napínat, nevymyslí nic lepšího, než se stát specialistou na paranormální jevy. A ještě k tomu na volné noze. Po nabraných zkušenostech z neustálého sledování seriálu Akta X to bude naprostá hračka.

Na první úspěšně vyřešený případ se nezapomíná, ba dokonce se jím detektivové rádi chlubí ještě po dlouhá léta. A co první případ Bena Jordana, myslíte, že bude úspěšný? To záleží jen na vás. V parku Florida Everglades řádí podivná smrdutá opice. Zápach, který vydává by se ještě dal skousnout, horší je, že napadá lidi. Doslova jim rozpárá těla a vyjme játra. Teď se do parku již nikdo neodváží vejít, tedy... až na našeho hrdinu.

Případ smrduté opice je relativně krátká adventura, která nedisponuje žádnými extrémně těžkými úkoly. Skoro všechny úkony jsou logické, mnohdy přímočaré, neboť vyplývají z rozhovorů. Přesto vás nitka příběhu táhne stále dál a dál a rozhodně se nesetkáte s nudnými pasážemi. Jednotlivé rozhovory jsou výstižné a dlouhé tak akorát. Pro ty, kteří však zápasí s angličtinou jako Don Quichot s větrnými mlýny, mám špatnou zprávu. Hra je kompletně v angličtině. Jedincům tápajícím v ní jen doporučuji vzít si slovník, případ smrduté opice za to totiž opravdu stojí.

Klasická kreslená grafika, kde rozeznáte každičký pixel, má své kouzlo. Přestože obličeje postav připomínají narůžovělé placky a předměty v inventáři by uspěly v soutěži „uhodni, co to je“, tak se ve hře alespoň odráží špetka nostalgie. Vyvolává vzpomínky na staré dobré adventury, např. od Sierry. K ovládání je využito Adventure Game Studio, pro něž je typický měnící se kurzor.

Ben Jordan- Paranormal Investigator: In Search Of The Skunk-Ape je krátká, přesto velmi dobře zpracovaná adventura. Zajímavý příběh udržuje napětí do samého konce a nechybí ani zajímavé rozuzlení celého případu. Prostě hra jak má být. Dílko v sobě nezapře inspiraci slavným seriálem Akta X, takže milovníci tohoto žánru, neváhejte a stahujte. Ben Jordan za to stojí.

Autor: Jitka Pospíšilová

80%
100%