Bechtor: S BECHEROVKOU NA ZORGONY

22. 3. 2006 > FreeHry > Akční

Staň se nájemným zabijákem. Pročisti Zemi od podlých Zorgonů vyrábějících falešné becherovky. Buď drsný! Buď Bechtor! Přesně tak začíná úvodní slogan vítěze letošní Becherovka Game v kategorii akčních her. A čeká teď právě na vás!

Pokud alespoň trochu sledujete českou herní scénu, tak vám nemohl ujít fakt, že už jsou dávno známé výsledky soutěže Becherovka Game 2005. Právě Bechtor sklidil vavříny prvního místa v kategorii akčních her, a to opravdu zaslouženě. Herní koncept převzal z velmi známé klasické střílečky Raptor a dodal mu šmrnc a trochu příběhu. Ale nebojte se, opravdu zde jde především o akci, takže vás nebude nudit žádné sáhodlouhé intro a ani extrémně rozpracované story.

Nutno ještě podotknout, že Bechtor není jen o bezduchém střílení všeho, co se jen svým stínem objeví v horním okraji obrazovky. Je mimo jiné o strategii. Před každou misí máte k dispozici obchod a velmi rozličný výběr zbraní. Některé s přímo infarktovými cenami. Ať vás trochu navnadím, najdete zde AA rakety, plazmová děla, elektro štít, gravitor a především všelék – Becherovku. Nepodceňujte její důležitost, 25 bodů života se opravdu hodí. Vaše finanční možnosti jsou na počátku značně omezené a v průběhu hry stoupají přímo úměrně s počtem padlých nepřátel. Čím vlastně podlí Zorgoni disponují? Především letectvem, setkáte se tu tváří tvář s přibližně pěti druhy stíhacích letounů. A nebude chybět ani pozemní palebná síla. Na konci každé mise vás již od začátku netrpělivě čeká hlavní bos. Sice moc dobré UI nepobral, ale i tak se pro vás může stát nepříjemným protivníkem.

Hra jako taková obsahuje pět rozličných misí. Jejich grafické zpracování potěší vaše oči. Létáte totiž nad malebnou krajinou s kostelíky, domky, stodolami, později přijdou na řadu mosty, řeky a rafinérie. Budovy, které nedokážou odolat vaší palebné síle, působivě vybuchují a mnohdy obsahují skryté bonusy. Hudební doprovod v díle chybí, což je škoda. Ale nebuďte smutní, alespoň trochu tento nedostatek vyvažuje zvuková kulisa, jež rozhodně neurazí.

Svoje první místo si Bechtor právem zaslouží, sice vás nenadchne příběhem ani naprosto úžasnou grafikou, ale je nebezpečně návyková. Právě výborná hratelnost je jejím největším plusem a honba za vylepšováním lodi vás bude nutit krmit Zorgonské stíhačky olovem. Však přesně tak, jen do nich, ať se nám tady moc neroztahují.

Autor: Jitka Pospíšilová

80%
80%