Becher Wars: BECHEROVKA GAME 07

20. 12. 2007 > FreeHry > Akční

Sice se neumístila na prvních třech příčkách, ale to nevadí. Povedlo se jí totiž něco nečekaného – skloubit dva poměrně neoriginální žánry v jeden originální celek. A o čem je vlastně řeč? O Becher Wars. Hře, která nás velmi mile překvapila. Více se dozvíte v recenzi.

Upřímně, moc jsem od dnešní hry neočekával. O to větší šok nastal, když jsem uviděl vcelku profesionálně vyhlížející menu, navíc s předchozí možností volby barevné hloubky a rozlišení. Po zvolení možnosti start máte na výběr dva způsoby hry – kampaň a rychlá hra. To první je v podstatě klasická příběhová linka, ale rychlá hra? Tedy instantní a zběsilá akce? To na poli freeware scény není nejčastějším jevem. Ovšem nejedná se o jediné překvapení, které dnešní dílko přináší.

Tím dalším (a řekl bych i hlavním) je kombinace 2D střílečky a 3D akce. Tedy, alespoň v kampani, u rychlé hry si můžete zvolit, zda si přejete první či druhou možnost, dále obtížnost a prostředí. A o čem tedy je příběh hry, neboli již několikrát zmíněná kampaň? Společnost Jan Becher již delší dobu podporuje vesmírné výpravy do jiných slunečních soustav. Ovšem proti ní se zvedla vlna odporu pod vlajkou VAA, neboli Vesmírné Asociace Abstinentů, aneb „tlupa posedlých barbarů odhodlaných zbavit vesmír jednou pro vždy ethanolu“ (alespoň takhle je prezentují autoři). No a vy jste zde, aby se jim to nepovedlo. Problém, jak spojit

Původ enginu Becher Wars: Dílko vychází z enginu předchozí hry Souboj, do kterého musela být přídaná 2D část. Celkově se (až na menší nestabilitu) Blue Pulsaru podařilo vytvořit kvalitní a rychlou grafiku, kterou možná použijí v dalším produktu.

Becherovku a střílečku, se tedy podařilo vyřešit docela vtipným způsobem.

Už jen kvůli příběhu si dnešní hru doporučuji zahrát. Začínáte ve výcvikovém táboře, kde se naučíte základy pohybu a pak se jde rovnou na věc. Funguje to asi takto – v hangáru si nakoupíte co potřebuje pro svou vesmírnou loď, splníte instrukce a poté přistanete na planetě, kde z pohledu třetí osoby zlikvidujete menší odpor VAA. Vše je plynulé, rychlé a zábavné.

Jenže nic není dokonalé. Kampaň, byť hodně povedená, je příliš krátká. Navíc hra se někdy jevila mírně nestabilně a (celkově asi dvakrát) spadla, což by se u finálního produktu stávat nemělo. A obtížnost je spekulativní. V rychlé hře nedostatky umělé inteligence počítačových protivníků nahrazuje jejich počet, proto je opravdu dosti těžké zůstat déle na živu. Co naopak musím pochválit, je grafika a hudba. Jednoduše celé audiovizuální zpracování je na více než povedené úrovni, možná by se mohlo malinko zapracovat na animacích postav, ale to je jen zbytečné rýpání.

Tudíž, ač bez medaile, tak Becher Wars je hra, která hráče zabaví a ukáže, co ve vývojářském týmu je. A že toho je dost.

• + audiovizuální zpracování
  • + kampaň