Battlefield Heroes - vzhůru do bitvy

15. 7. 2009 > FreeHry > Onlinové/MMO

Battlefield Heroes je nový hráč na poli multiplayerových stříleček. Na rozdíl od své konkurence sází na přizpůsobení hry pro co nejširší skupinu lidí a nulovou pořizovací cenu. Tak tedy připravit zbraně a hurá do víru akce!

Po několika dlouhých letech jsme se konečně dočkali dalšího dílu ze známé série Battlefield. Na rozdíl od svých komerčních předchůdců se Battlefield Heroes snaží nalákat hráče především z řad těch příležitostných. Hlavním cílem je dobrá zábava i bez toho, abyste dlouhé hodiny trénovali střelbu nebo dokonalou taktiku na rozdrcení nepřítele.

Do hry se jednoduše zapojíte navštívením oficiální stránky, kde se zaregistrujete a vytvoříte svého hrdinu, jenž bude zastupovat jednu ze dvou stran. Poté už stačí jen kliknout na velké zářivé tlačítko Play Now a vrhnout se do bojů. Ve smyšleném konfliktu, který byl bezpochyby inspirován druhou světovou válkou, se utká Royal Army připomínající spojence s nacisticky vyhlížející National Army. Na rozdílnost stran můžete ihned zapomenout, neboť se liší výhradně vzhledem.

Ve hře najdete tři povolání (Soldier, Gunner a Commando), které se liší rozdílnou taktikou boje s nepřítelem. U Soldiera asi nikoho nepřekvapí, že se jedná o lehkého univerzálního bojovníka spoléhající se především na svůj věrný lehký kulomet. Namísto toho se Commando nedá dopustit na svoji věrnou sniperovku a schopnost zmizet z očí nepřítele. Třetím do party je pak Gunner, libující si v těžkých zbraních jako je kulomet nebo bazuka.

Ve hře se nebudete spoléhat jenom na svou postavu, ale i na bojovou techniku. Chopíte se řízení lehkých obrněných vozů, tanků nebo letadel. Jejich ovládání je silně arkádové a díky podivné fyzice je boj s vaším vozem pomalu těžší než s nepřítelem. Letadla - jak už to v sérii Battlefiel bývá - se ovládají nejhůř a na jejich řízení si budete dlouho zvykat. Přesto jsou vozidla velmi cennou strategickou výhodou. Jeden tank může rázem rozhodnout celou bitvu, nebo rychlý přesun za pomocí auta pomůže obsadit většinu vlajek na bojišti. Letadla se pak v rukou zkušených pilotů promění v smrtonosnou zbraň, kterou mohou zastavit jen protiletadlová děla rozmístěná po mapě.

Za každého zabitého nepřítele nebo podařenou akci získává váš hrdina zkušenostní body, díky nimž mu stoupají levely. Za levely získáváte Hero pointy, které můžete vložit do nějaké vlastnosti a tím ji vylepšit. Dále se vám otevírají další věci a zbraně, jež si můžete koupit za tak zvané Valor pointy. Valor pointy získáváte za užitečnost v bitvě a splněné mise. Mise jsou něco jako obdoba achievementů, které se v poslední době dostávají do módy. Většinou se skládají ze zabití určitého počtu nepřátel nebo obsazených vlajek. Postupem času jejich obtížnost roste a budete potřebovat nejenom velkou dávku talentu, ale i štěstí abyste misi splnili.

Ve hře najdete pouze čtyři mapy a pouze na dvou z nich využijeme veškerou bojovou techniku. Různorodost prostředí se tedy nekoná. Všechny mapy jsou si designově velmi podobné a chvíli mi dělalo problém je od sebe rozeznat. I přes menší počet jsou však vydařené a svůj cíl plní. Ani jedno povolání v nich není diskriminované, a tak najdeme třeba vyvýšená místa pro snipery nebo úzké uličky se spoustami překážek na krytí.

To co se vývojářům povedlo na jedničku, je technické zpracování. I na snížených detailech vypadá hra úžasně a hýbe se i na starších strojí. Grafika je na rozdíl od předchozích dílů Battlefieldu komiksová. K tomu si přidejte ještě vtipné animace a máme tu hru pro všechny věkové skupiny, jenž určitě přiláká i mladší hráče. Hra se na rozdíl od předchozích dílů nebere vůbec vážně a válka je silně parodována. Díky tomu pěšák zasažený střelou z tanku vyletí dvacet metrů do vzduchu a na zem se elegantně snese padákem. Co se týče zvukového doprovodu, není téměř co vytknout. Postavy si před smrtí zanadávají, do toho se v dáli ozývají výbuchy a zvuky bojů jako z kresleného filmu.

Největší problém Battlefield Heroes je zatím v nedostatku obsahu. Mapy jsou pouze čtyři a zbraně ve hře by člověk pomalu spočítal na jedné ruce. Naštěstí to zachraňuje možnost si obléct svého hrdinu do různých vojenských uniforem, ale valná většina se jich dá pořídit pouze za reálné peníze. Další věc co mi vadila, je spouštění hry pouze z oficiálních stránek. Sice tam najdete kompletní statistiky z vašich bitev, ale možnost spustit hru z plochy by se jistě hodila.

Battlefield Heroes je povedená multiplayerová střílečka, která se určitě neztratí. Pokud vývojáři trochu máknou a budou nás schopni zásobovat dostatkem kvalitního nového obsahu. Tak si nový Battlefield jistě získá velké množství věrných fanoušků. Pokud jste ještě tímhle žánrem neposkvrněni určitě Battlefield Heroes vyzkoušejte, nic kromě času vás to nestojí.

• + Zvuky
  • + Cena
  • + Zábavnost