Arma 2: Free - to pravé pro vojáky!

23. 8. 2011 > FreeHry > Onlinové/MMO

Milujete vojenské simulace? Zdobí vám plochu wallpaper z Operace Flashpont či Army? Nebo byste si prostě jen rádi zahráli nějakou online střílečku? Pojďte do Arma 2: Free.

Arma 2:Free je free to play multiplayer z původní Arma 2, který Bohemia Interactive uvolnili teprve začátkem léta. I za tak krátkou dobu si ale k tomuto staronovému titulu našla cestu spousta hráčů. Samozřejmě, že oproti plné verzi zde narazíte na několik omezení, ale v konečném důsledku to není tak strašné, jak se vám při pohledu na srovnávací tabulku před stažením hry bude zdát.

Jako obrovský plus považuji přítomnost výcviku, jenž je rozdělen do několika misí, v nichž se naučíte vše potřebné, co se týče ovládání. Ať už jde o pohyb vojáka, střelbu, pilotování helikoptéry a stíhačky či velení většímu týmu vojáků. A pokud by vás zajímal singleplayer celkově, tak odpovídám, ano, najdete tu i několik misí pro jednoho hráče, ale není to žádná sláva, protože tvůrci se zaměřili na multiplayer.

V něm si můžete vybrat z několika druhů map, ať už těch přednastaveníýh, či fanouškovských. A pokud by vám to nestačilo, stačí se trochu seznámit s editorem a můžete do světa vpustit nějaké vlastní mapy (ovšem jen mapy, nikoli módy – to je výsada vyšší verze Army).

Stejně jako ve skutečnosti, i tady je hlavním klíčem k úspěchu spolupráce s ostatními členy týmu, k němuž budete připojeni. Musíte takticky postupovat, využívat vojenské techniky v čele s tanky, vrtulníky a stíhačkami, musíte se vzájemně krýt, schovávat, být pořád ve střehu. To však samozřejmě platí i o dalších hráčích, což je pro nováčky docela těžké. Pokud ovšem trávíte svůj volný čas hraním podobných her (když zrovna neběháte po lese v maskáčích a kuličkovkou, pochopitelně), budete zde ve svém živlu.

Přestože free to play verze nemá k dispozici pokročilé grafické efekty, nemá se za svůj vizuální kabátek proč stydět. Nicméně druhým dechem je třeba dodat, že to nebude zadarmo a slabší stroje se přitom pořádně zapotí. Zkrátka a jasně – pro všechny militantně pozitivní hráče je tato záležitost povinnost. Ti ostatní jí budou muset teprve přijít na chuť.

• + Výcvik
  • + Skvělá vojenská simulace
  • + Úplně zdarma