Angband

12. 9. 2002 > FreeHry > Textové

S opravdu nezvyklým titulem, který asi většinu z vás náležitě překvapí, přicházíme dnes a jedná se o hru Angband. Ta si bere námět ze slavné Tolkienovi trilogie Pána prstenu a jako zástupce jedné z ras budete muset putovat Morií, sbírat její bohatství a utkávat se s jejími obyvateli.

Dnes jsem si možná dovolil až moc a rozhodl jsem se trošku odbočit z řady her, které na FreeHrách publikujeme a k vydání jsem zařadil i jednu prastarou herní legendu, a to Angband, který je pravděpodobně naprosto drtivé většině z vás naprosto neznámým titulem, ale myslím, že alespoň někoho by mohl zaujmout. Jedná se totiž o hru, která si vzala námět ze skvělé Tolkienovi trilogie Pán prstenu, ale sama si přidala velkou spoustu nápadů a dá se říci, že trochu připomíná klasickou hru na hrdiny - Dračí doupě. Ze začátku bude vaším úkolem navolit si vlastnosti a schopnosti pomocí virtuálního hodu kostkou a vybrat si rasu i povolání. A poté již vstoupíte do samotné hry a můžete se vydat do hlubin Morie hledat poklady a zabíjet příšery. Těch je ve hře opravdu spousta a celkem se setkáte s více než čtyřmi stovkami různých potvor a nechybí ani Glum alias Smeagol či opravdu těžce zdolatelný Balrog, ale jsou tu i jiní a čekat můžete hory skřetů a draků. I předmětů, které najdete a následně můžete ve městě prodat je spousta a dočkáte se různých artefaktů, zbraní či kouzelnických věciček, jejichž počet také převyšuje stovku. Morie je opravdu značně rozsáhlá a čekají vás opravdu stovky hodin zábavy, ale pouze tehdy, spokojíte-li se s prostou grafikou, kterou tato hra má. Protože je stará již takřka dvacet let, nemůžete čekat absolutně žádnou grafiku a vystačit si budete muset s ASCII znaky. Pokud jste však dostatečný Tolkienofil, věřte, že se vám Angband díky obrovské rozsáhlosti a obsahové bohatosti bude líbit.

Poznámka: Pokud Vám naše verze nebude šlapat, určitě najdete tu správnou zde, kde jsou umístěny také soubory s nápovědou, patche a screensavery.

Autor: Jarda Bendl

82%