• Licence: Freeware
  • Kategorie: FreeHry
  • Rubrika: Strategie
  • Multiplayer: Ne
  • Poslední aktualizace: 17. 3. 10
  • související informace
Ancient War je poměrně příjemnou RTS. Příběh jsem si sice domyslel, neboť ve hře není uveden, taktéž se nesetkáme s žádnou kampaní. Prakticky jediné, co dostaneme na výběr, je rychlá hra a survival mód. Zajímavým „zpestřením“ hry je přítomnost pouhých dvou budov – jakéhosi velitelství a strážné věže, zde se vše totiž točí okolo armády. Hratelnost je víceméně klasická, najmete levnou pracovní sílu, pošlete je těžit dvě dostupné suroviny – tedy zlato a dřevo – a z utrženého materiálu dále vyprodukujete celkem osm druhů vojáků a neméně druhů vylepšení. Právě ona produkce je však zajímavá, nemůžete totiž hned začít šetřit a trénovat ty nejlepší chlapíky, Ancient War obsahuje takzvaný Rank Level, který navyšujete mlácením červenočapkářů, chci říct červenotrencláků.

Jednoduché. Nemáte dostatečný rank na pěšáky se štíty? Holt máte smůlu a Bůh s vámi. Na závěr všeho dobrého mohu říci, že ačkoliv Ancient War nepřináší prakticky nic nového, je rozhodně hezkou hrou s příjemnou grafikou, nevtíravou hudbou a legračními zvuky, u které strávíte čtvrthodinku času a budete se bavit. Nyní přistoupím k těm méně hezkým věcem. Umělá obtížnost se zdá býti výtečnou. Hned napoprvé jsem sebevědomě zvolil nejtužšího protihráče a taky jsem po chvíli dostal na kokos. Jenže podruhé už jsem věděl jak na něj a tedy dostal na kokos pro změnu on. Od této chvíle jsem doslova nebyl schopen prohrát. Také survival mód je sice prima nápad, jenže za čas strávěný u něj nenabízí hra dostatečnou odměnu, tudíž člověka po třech minutách začne nudit. Ancient War taktéž obsahuje tabulku nejlepších výsledků, do níž se ale můžete nelogicky zapsat jen v případě, že prohrajete. A mohl bych pokračovat. Jednotky nelze ukládat do skupin, dělníci se po produkci shromáždí kolem hlavní budovy, takže je ve změti pinďuláků, kteří nesou dovnitř suroviny, nemůžete pořádně označit...

Nedá se ale říci, že by se jednalo o chyby, které by ničily hratelnost, zkrátka se s nimi v tomto případě smíříte. Suma sumárum mohu Ancient War jen a pouze doporučit. Hra se navíc nemusí instalovat, stačí ji jen rozbalit z archivu, zabírá směšně malé místo na disku a zabaví vás na ucházejících patnáct minut. Co více ostatně od malé freewarovky chtít?
  • + Příjemná a dynamická hratelnost
  • + Level editor
  • + Množství jednotek