AlieNs GardenFurys - vítejte v zahrádce

21. 8. 2009 > FreeHry > Karetní

Karetní hry na počítači se již několik let těší velké přízni hráčské komunity. Dnes vám ale nepřinášíme žádný poker nebo další variaci prší. Tentokrát se totiž s kartami bude bojovat a to pěkně zostra!

Darkmoon Soft se bezesporu řadí mezi nejznámější týmy na tuzemské scéně, i když to s ním v poslední době vypadalo všelijak. Po odchodu několika vývojářů tak tým čekala obměna a málokdo by čekal, že už tak brzy se od DMS dočkáme nějakého toho herního zrnka do mlýna. AlieNs GardenFurys je první samostatnou hrou zkušeného grafika Michala „AlieNa“ Gajdoše a nutno dodat, že autor ji pojal velmi originálně.

Určitě znáte hry (nejen ty počítačové), v nichž dostanete k dispozici několik karet s různými vlastnostmi a v soubojích se pokoušíte porazit protihráče. GardenFurys sází na ten samý princip, přičemž centrum dění se zde přesune na zahrádku, kde proti sobě bojují tak zvaní Furíci, tedy pořádně vyzbrojená zelenina a ovoce. Každá kartička má tři základní atributy – Útok, Obrana a Hodnota.

V každém duelu získáte čtyři karty (postupně se doplňují) – ty následně posíláte akce. Pakliže má útočící hráč silnější útok, nežli bránící hráč obranu, přičte si útočník na své konto Hodnotu poraženého. V případě, že je obrana obránce větší, získává body soupeřova Furíka zase on. Kromě základních karet existují ještě speciální, mezi než se řadí například Polévka nebo Krumpáč, které plní funkci jako by bonusů. Za každý vyhraný duel získáte nějakou novou kartičku, zpravidla se silnějšími vlastnostmi (je jich celkem 50, takže se při jejich kompletaci zapotíte). Škoda jen, že si nikde nemůžete prohlédnout celou svou sbírku.

Grafické zpracování je podle předpokladů velmi povedené a jen tak rychle se vám neokouká, vlastně se ho spíše nebudete moci nabažit. Obdobně je na tom hudební doprovod, jenž přináší rytmickou, nicméně opakující se melodii.

GardenFurys se řadí mezi sympatické oddechové tituly, které zaujmou jak pravidelné, tak i ty příležitostné hráče. Nejedná se o obtížnostně náročnou záležitost, stačí být jen trochu pozorný a mít při ruce i trochu toho štěstí – umělá inteligence je totiž solidní a rozhodně vám nedá nic zadarmo. Postupem času při hraní pocítíte určitý závan stereotypu, nicméně sami uvidíte, že nakonec se vám hra na disku bude hřát hodně dlouhou dobu.

• + Povedená grafika
  • + Prostředí
  • + Humor