Agent Mlíčňák(CZ): MAXIMUM HUMORU

24. 7. 2006 > FreeHry > Adventury

Je to už pěkná řádka let, co vám tento server přinesl Agenta Mlíčňáka v anglické verzi. Jenže hraním této adventury v jiném jazyce byste byli ochuzeni o perfektní humor překladatele Andreje Anastasova. Takže neváhejte a stahujte českou verzi jedné z nejoblíbenějších adventur u nás!

Psal se rok 1995, když se Vochozka Trading u nás rozhodl distribuovat skvělou adventuru polské firmy Metropolis. Ve stejném roce vyšla také pohádková adventura Dračí Historie, i přes takovou konkurenci se Agent Mlíčňák stal jednou z nejoblíbenějších her u nás. Tomu také odpovídají dobové recenze v herních časopisech. Pod 80% nebo 8/10 hodnocení nešlo. Kouzlo této adventury spočívá ve vtipných situacích a legračních scénách. Navíc, překladatel Andrej Anastasov si opravdu skvěle vyhrál s dialogy a hláškami, takže do hry vnesl ještě mnohem více humoru než původně obsahovala.

Byla jednou jedna organizace Hurvínkovo spasení, jež se specializovala na všechny nevyřešitelné případy. A používala velmi zajímavé metody vyšetřování. Pomocí věštkyně byl ze Zlatých Stránek náhodně vybrán budoucí tajný agent, který bude záhady řešit. Tak začíná příběh obyčejného Kevina Hoppese, kluka, kterého zajímají akorát holky a diskotéky. V tvrdém výcvikovém táboře dostane tři obtížné úkoly a po jejich kuriózním vyřešení je mu přidělen tajemný případ mizejícího zlata. No není to příběh přímo vybízející k humorným situacím? Co se týká logičnosti jednotlivých akcí a spojování předmětů, tak je Agent Mlíčňák na velmi dobré úrovni. Sice nepatří k nejlehčím adventurám, ale vše velmi dobře navazuje. Na většinu kombinací předmětů či akcí je někde předtím narážka nebo zmínka. Naprosto skvělé byly všechny pokusy, jak se namáhavě dostat do vily podezřelého. Potom stačila jen nutná dávka emocí a vstup pro vás byl volný.

Myslím, že krásné kreslené lokace nikdy nezestárnou. Sice herní rozlišení není nijak závratné, ale to neubírá dílu na půvabu. V inventáři ani při hraní nechybí popisky věcí a vše je přehledné a názorné. Doporučuji vám ale prozkoumat některé věci vícekrát. A nevzdávat se, hlavně při diskuzi s veverkou. Pokochejte se při vašem putování skvělými animacemi, nezapomenutelný je holub z výcvikového tábora a vesnická slepice. Vaše vyšetřování doprovází příjemný 11-kanálový hudební doprovod. Doporučuji hru spouštět přes DosBox (např. ze stránek http://dosbox.sourceforge.net). Stručně: nainstalujete DosBox, rozbalíte hru, spustíte SOUNDSET a nastavíte, přetáhnete ikonku hry(TEENAGNT) na ikonku DosBoxu. Pro fixaci myši použijte CTRL + F10.

Agent Mlíčňák je opravdová legenda, adventuristi se srdcem na pravém místě neváhejte a stahujte. Toto dílko vám zajistí několik hodin nefalšovaného humoru a vtipných situací, takže si pořádně připravte svoje bránice. A pokud ji znáte ze svých mladých let, není nad nostalgické vzpomínky u skvělého titulu, který nikdy nezestárne.

Autor: Jitka Pospíšilová

95%
95%

• Operační systém: Win 9x, DOS, Jiný
  • Hardware: Procesor: 30 MHz

Agent Mlíčňák je klasická point-and-click adventura ovládaná myší. Levým tlačítkem prozkoumáváte věci a objekty. Pravým tlačítkem vykonáváte akce a používáte předměty z inventáře. Herní rozhraní je uživatelsky velmi příjemné.