N

21. 6. 2004 > FreeHry > Akční

Většinou bývá hra pojmenována podle toho hlavního, co se v ní odehrává. Povětšinou tak můžeme z názvu poznat i o čemže ten či onen titul je. Dovolil bych si ovšem polemizovat, zda-li tomu bude tak i případě hříčky jménem N. Ne, vidíte dobře, jednoslovný název sice nevystihne to podstatné, ale dobře se pamatuje. A navíc se "enko" ještě skvěle hraje.

Klasická situace z béčkového amerického akčňáku. Ocitáte se v roli ninji a vaším úkolem je přežít nástrahy systému N, v němž jste se za pozoruhodných okolností ocitli. Díky vašemu asijskému výcviku by pro vás ovšem neměl být pražádný problém vypořádat se s nástrahami systému a zachránit tak nejen sebe, ale i stovky, tisíce lidí a kdo ví, možná i celý svět. Pokud si ale myslíte, že to bude tak jednoduché, pletete se…

Scénář této gamesy je vskutku jak vystřižený z nějakého filmu, ovšem herní koncept nikoliv. Nečekejte žádnou 3D akci s přehnanou grafikou, vše zůstává pěkně v 2D, o to větší kouzlo to ovšem má. Prostě klasická arkáda, v níž jde snad jedině o požitek ze hry. A nemusíte se bát, ten se dostaví. Sice budete chvíli tápat, než se s ovládáním sžijete, ale výsledek bude stát za to. Za zmínku jistě stojí podařený fyzikální model, kdy váš panáček brzdí, poskakuje a dokonce se při nepovedeném dopadu může i zabít (jako chudák na jednom ze screenshotů). Jinak si o grafice uděláte obrázek nejlépe sami. Ono vlastně prakticky není co popisovat, panáček, pár plošin, přes nebo na které skáče a to je defacto všechno. Ani audio stránka není o nic originálnější, panáček o sobě sice vědět dá, zato hudba už ne. Takové ticho jsem v žádné hře nezažil už dlouho. A to se na koncovém hodnocení výrazně promítlo:-)

N je klasická 2D arkáda z bočního pohledu. Nikoho neohromí, ale neurazí. Za zdařilý fyzikální model a poměrně dlouhou hrací dobu (celkem 40 epizod) udílím tedy nadprůměrné hodnocení, jestli zasloužené posuďte sami.

Autor: Martin Demiger

70%
50%