3D Solitaire: TŘIDÉ KLASA

10. 7. 2005 > FreeHry > Karetní

Již klasický Windowsovský rozptylovák Solitaire se vám dnes představuje v revolučním 3D balení se vším, co k tomu patří. Užijte si otáčení, přetáčení, přibližování a oddalování svého karetního stolu. Karty jsou to pěkné na pohled a zároveň kvalitní na hratelnost pro osamělé jak každý ví.

„Kdo nehrál Solitaire, ten nikdy nezjistil, co jsou to kouzla Windows.“ Asi tak by se dal charakterizovat význam této karetní pařbičky. Rozdají vám v ní sloupečky karet, které stoupají v počtu od jedné do sedmi, přičemž vy můžete vidět pouze to, co je na poslední z nich v tom daném sloupci. A pak jen klasicky otáčíte balík, hledáte karty s o jedna nižší hodnotou a opačnou barvou, abyste na konci mohli seřadit všechny karty do čtyřech paklíků o čtyřech různých symbolech. Tento systém nepotřebuje delších a složitějších rozborů, všichni ho znají… a kdo neví, tak taky na něj dojde… třebas s touhle 3D odrůdou.

Posledních pár let je v módě všechno přepracovávat do 3D kabátu. U některých klasik se takový remake jistojistě hodí… přibudou nové herní prvky atd… třebas u remaků arkanoidů. Naopak zde mi to připadá více méně kontraproduktivní (přelož: na h…o). Pravé tlačítko myši umožňuje otáčet si stůl do šílených úhlů, klidně i vzhůru nohama, přibližovat na detail jedné karty nebo naopak oddalovat po hranici rozlišení symbolů. Na co je vám u karet otáčení kamery? Možná se dobře vyblbnete, ale to je tak vše… tedy… recenzentům to pomůže uveřejnit krásné screenshoty :).

Ale stále je to ten úžasně hratelný Solitairie se vším, co k němu patří. Grafika, římské hodiny v rohu… to vše jen pomáhá prohloubit atmosféru domácího kasina, kde stojíte sám proti sobě. A pokud si budete chtít pořádně zapřemýšlet a podívat se na věc z různých úhlů, tak tady to jde pouhým kliknutím a tahem myši. Bohužel, nevím proč, ale hra mi rušila mojí MP3 hudbu, snad to byla chyba jen na mém přijímači, protože k takové relaxační hře se musí pustit relaxační hudba.

Inu, končím doporučením pro všechny Solitairisty, co je omrzela Winovská i další verze. Taky musím na tuto hru upozornit milovníky otáčení kamery a karetních her. Ostatní nechť zamíří o dům dál.

Autor: Martin Pírko

45%