2004: Vesmírná Becherovka

5. 12. 2004 > FreeHry > Adventury

Vítěz Becher Game 2004 v kategorii Adventury a RPG hry pro PC je opravdu hrou, která si zaslouží pozornost, zvláště pokud máte slabost pro parodie na slavné sci-fi fenomény. 2004: Vesmírná Becherovka je tu v plné parádě.

Příběh začíná jednoduše a zdánlivě obyčejně. Viktor chodí s holkou jménem Zuzanka. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby ji jednoho dne nepřistihl s někým jiným. Zdrcen tímto zjištěním se vydává temnou nocí pěšky domů a shodou náhod naráží na ukrytou mimozemskou loď. Vlastně on na ni nenaráží, on do ní po nepříjemném pádu nedobrovolně nastupuje. Takto uvězněn vyráží neznámo kam…

Příběh, ať se na první pohled jeví jako nebetyčné klišé, je doslova prošpikován narážkami a vtipnými dialogy, které směřují k jedinému cíli, co nejlépe zparodovat kultovní sci-fi kousky. Fanoušci Star Wars, Star Treku, Červeného trpaslíka, Futuramy (Dr. Zoidberg ve vesmírném baru :) nebo Stopařova průvodce po galaxii, u této hry se budete prohýbat smíchy! Největší překvapení pro mě skýtaly dobře napsané a skutečně dialogy, které nepůsobí na první ani druhý pohled nijak trapně, jak bývá u her podobného ražení bohužel zvykem. Samozřejmě, autorům občas soudnost ujela, ale skrz naskrz se jedná o velmi dobře odvedenou práci.

Co však může hra nabídnout kromě vtipných dialogů? Samozřejmě technické zpracování, kterým si 2004: Vesmírná Becherovka získala porotu také. Autor se vyvaroval chyb svých předchůdců a jednotlivé obrazovky skutečně žijí, v každém rohu se něco děje a hýbe. Animacemi se rozhodně nešetřilo, což je jedině dobře, a v kombinaci se solidní kreslenou grafikou vyznívá grafické zpracování naprosto skvěle. Hudba je také výtečná, snad jen na zvucích se dalo zapracovat a v některých mnoha případech jsou zjevně odbyté. Škoda.

Jak zní tedy konečný verdikt? Povedená vesmírná adventura s pohodovou herní dobou a hratelností. Jejím vyzkoušením svůj čas určitě nepromarníte.

Autor: Martin Holas

90%