Rozhovor o webové hře Lost Hero

11. 9. 2011 > Magazín > Rozhovor

Lost Hero je nadějná rozjíždějící se webová hra od českých autorů. Proto jsme se rozhodli vyzpovídat jejího duchovního otce.

  • Autor hry: Omorote Hideoshi a Kaminosh
  • Jazyk: Čeština, Angličtina (US/UK), Slovenština
  • Kategotrie: WebHry
  • Rubrika: RPG
  • Multiplayer: Ne
  • Poslední aktualizace: 10. 9. 11
  • související informace

Pokud se zajímáte o webové hry, dost možná, že vám název Lost Hero nebude neznámý. Jde sice o relativně mladý titul, nicméně i za svou krátkou existenci si stihl získat desítky spokojených hráčů. My jsme se rozhodli vyzpovídat tvůrce prvotního nápadu na vytvoření tohoto titulu. A co že jsme se to od vývpjaře vystupujícího pod přezdívkou Omorote Hideoshi dozvěděli?


Dobrý den, na začátek už notně ohraná, nicméně velmi podstatná otázka - můžete se našim čtenářům představit?
Dobry den, náš tým se jmenuje Lost Hero a moje přezdívka je Omorote Hideoshi. Druhý člen týmu si říká Kaminosh. Kaminosh dělá veškerou grafiku a já zbytek.

7x nebo...
Kafe nebo čaj?
Čaj.
Kočka nebo pes?
Kočka
Seirál nebo film?
Film, ale takový seriál 24 hodin se taky občas hodí.
Kniha nebo hra?
Kniha.
PC nebo notebook?
Notebook.
Sparta nebo Slavia?
Baník!
Minulost nebo budoucnost?
Jen zářivá budoucnost. :)
Co bylo inspirací k vytvoření Lost Hero?
Tak já hraji a programuji již od osmibitů. S příchodem PC se ke mně dostala hra Eye of the Beholder II, Dungeon Master a Wizardry VII. RPG hry si mně prostě získaly a vždycky jsem si chtěl udělat vlastní. Zkoušel jsem to několikrát, ale vždycky něco chybělo. Většinou to byla grafika, ale když jsem to nějak zvládl, zjistil jsem, že ten pravý problém je, že nemám vlastně žádný koncept, o čem by ta hra měla být, a pouze kopíruji věci, které se mi líbí. Tak jsem nechal věci trochu uzrát, zahrál jsem si asi tři onlinovky přes prohlížeč a rozhodl jsem se, že tohle je ta pravá platforma pro moji hru. Mezitím jsem tak nějak dostal nápad, o čem by to mělo být, a pak už to šlo ráz na ráz. Kaminosh se ihned pro ten nápad nadchl a v únoru tohoto roku jsme na to skočili.

Kolik času si hra z Vaší strany vyžádá?
Protože dělám jak vývoj herního engine, a zároveň vytvářím obsah tak docela dost. Týdně to jsou desítky hodin a Kaminosh je na tom podobně. Ale prostě nás to baví a na webové technologii je příjemné že každá změna, kterou uděláme, se dostane k hráčům v řádu hodin. Takže když Kaminosh nakreslí třeba nějaké nové monstrum, už druhý den ho může sám kosit přímo ve hře.

Jaké máte s hrou ambice? Spokojíte se jen s "místem na trhu" nebo chcete něco víc?
Tak samozřejmě chceme, aby hru hrálo co nejvíce hráčů, a ti se u toho bavili, proto to děláme. Naše ambice jsou megalomanské, chceme hru mít přeloženou do co nejvíce jazyků (zatím máme češtinu a angličtinu). Podle mě lidé, kteří se běžně anglicky domluví, si ne vždy vychutnají všechny nuance příběhu v angličtině tak, jako ve svém rodném jazyce.



Já osobně jsem přesvědčen, že na hře je nejdůležitější hra jako taková. Ano super grafika a 3D efekty přitáhnou nové hráče, ale od určité úrovně zapálenosti do hry je už skoro jedno, jestli je to 3D nebo závorka honí po obrazovce vykřičník a střílí po něm hvězdičky. :)

To, co chceme, je vytvořit hru, kterou člověk bude hrát i několik let. Aktuálně máme v plánu level 1000, na kterém se hráč stane nesmrtelným, ale hra pak bude pokračovat dále.

Na jaké novinky se hráči mohou v budoucnu těšit?
No tak zatím jsme tak na jedné třetině celkové funkčnosti hry. V nejbližší době máme primárně dva velké cíle:
1) dotáhnout klany na možnost stavět budovy a vyhlašovat klanové války
2) zavést do hry kouzla a schopnosti pro jednotlivá povolání

V jakém časovém horizontu se novinky chystáte uvést? Stihnete ještě něco do Vánoc?
Určitě... novinky máme téměř každý den. Například minulý týden jsme spustili blog o naší hře http://blog.losthero.com a začali dělat na Wikipedii http://wiki.losthero.com.

Jak to vypadá s hráčskou komunitou kolem Lost Hero? Kolik máte v současné době registrovaných účtů?

Tak komunita nám roste poměrně pěkně. Na začátku jsem nalákal pár svých kámošů, kteří hrají do dnes, a od těch mám prvotní zpětnou vazbu. Pak se nám podařilo vydat jeden PR článek a tím jsme získali asi 110 registrací, ze kterých je asi 40 účtů aktivní. V současné době máme asi 500 registrací a něco přes 100 aktivních hráčů.

Poměr registrací a aktivní hráčů máme na webovou free hru opravdu vysoký. Podle mých průzkumů je běžně poměr něco mezi 1 až 3 procenty. Takže našlápnuto máme pěkně. Myslím, že do Vánoc bychom mohli mít něco kolem 1000 aktivních hráčů, a to by byl pro Lost Hero opravdu pěkný dárek pod stromeček.

Určitě nejen nás v redakci zaujme kreslené grafické zpracování - to je kompletně Vaše práce?
Ano jak jsem již napsal, výše grafiku dělá výhradně Kaminosh. Mně se jeho práce opravdu líbí a jsem opravdu rád, že takový profík se mnou dělá. To co mi posílá, beru všechno, nic mu nevyhazuji, protože je to prostě skvělé.

Plánujete do hry přidat prémiový účet nebo nějaké zvýhodnění hráčů, kteří by platili?
Nejsem si jistý. V plánech máme prémiový balíček, který by hráči dal na omezenou dobu více energie za hodinu a podobné vychytávky, ale nerad bych příliš zvýhodňoval platící hráče. Chtěl bych, aby se hra dala plnohodnotně pořád hrát zadarmo.

Podle mně rozdíl mezi platícím a neplatícím hráčem je v tom že platící si za peníze kupuje pohodlí. To je také důvod proč umožňujeme i neplatícím hráčům získat diamanty, což je naše interní měna pro nákup rozšíření ve hře jako je větší batoh, větší kapacita herní energie, posvěcení zbraní a podobně. Pro nás je platba od hráče brána jak potvrzení toho že ho hra baví a ne to že jsme ho dostali do kleští kde proto, aby hrál tak musí platit.

Zahrajte si Lost HeroHrajete i nějaké konkurenční webové hry, třeba od velkých zahraničních společností?
Ani ne, LostHero nám stačí :)

Chcete něco na závěr vzkázat našim čtenářům?
Tak samozřejmě zveme všechny fandy RPG a MMORPG aby si nás vytvořili konto a aby je hra bavila tak jak baví nás. 


Autor: Kristýna Nováková

  • RPG - Role Playing Game - hra na hrdiny.

pocitadlo