Rozhovor: DarkMoon Soft a jejich budoucnost

8. 4. 2008 > Magazín > Rozhovor

Určitě jste už slyšeli o DarkMoon Softu a jejich projektech. Ačkoli se celý tým dal dohromady teprve začátkem roku 2008, tak jsou jejich projekty jedny z nejsledovanějších. Byla by chyba nezeptat se, jak to u nich aktuálně vypadá. Pozvali jsme si proto na rozhovor Bedikka, který je v tomto týmu grafikem.

Dnes vyzpovídáme člena ambiciózního českého týmu DarkMoon Soft, jenž na sebe upozornil hlavně díky webové hře Castle Kingdom a projektu Xspace. Nejen o nich si budeme dnes povídat s Petrem Vojtěchem alias Bedikkem, pracujícího většinu času na 2D grafice.

 

Bedikk

 

Ahoj Petře. Než se začneme bavit o vašich projektech a ostatních členech, mohl by ses nám na úvod představit?
Ahoj. Jsem 2D grafik týmu DarkMoon Soft. Je mi 15 let a chodím na Střední uměleckou školu v Liberci. Grafika mě opravdu baví a chci se jí zabývat i později. Dříve jsem programoval v nástroji Game Maker, dodnes toho spoustu umím. Miluju fantasy a poslouchám převážně starší písničky, většinou z osmdesátých let.

Jak jsi se dostal k vývoji her?
Když jsem byl malý, měl jsem asi jako každý sen - udělat si vlastní hru, ale nebyly prostředky. Jednou v časopisu Score vyšel článek o Game Makeru, u kterého padla zmínka o Velkým Chytrákovi. Začalo mě to zajímat, a tak jsem se pustil do programování - nejdříve pomocí ikonek, později pomocí jazyku GML.

Dlouho jsi pracoval v Orange Games. Proč si zde skončil a přidal jsi se zrovna k DarkMoon Softu?
Začínal jsem opravdu u Orange Games na pozici programátora, kde vzešla moje první větší hra Orange Football. Kvůli nedostatku času a zkušeností jsme Orange rozpustili, a proto jsem si začal hledat tým nový. Ozval se mi Dan01 z Complex Softworks, kde jsem byl přijat jako programátor a případně grafik.

Začínal jsem tehdy dělat ve Photoshopu. Nakonec z programování sešlo a já se stal pouze grafikem projektu Svět Temnoty. Pak se k nám přidal Woozie jako hudebník a programátor. Nejdříve jsme spolupracovali velice úzce, občas mi udělal nějakou hudbu do ST, ale později začal dělat na svém vlastním projektu a já mu tam dělal grafiku. Tak to už jsme se bavili více, docela jsme se spřátelili a jednou Woozie při společné konferenci přišel s nápadem odpojit se. S druhou půlkou Complexu jsme totiž moc nespolupracovali. Já jsem si nebyl jistý, zdali je to správný krok, protože Complex už trochu známý byl, takže když bychom se odpojili, mohli bychom se úplně ztratit. Dan01 byl pro a tak jsem pro návrh také kývnul.

Už si ani nevzpomínám, kdo vymyslel jméno DarkMoon Soft. Tak jsme se odpojili, vzali si sebou projekty Svět Temnoty a Castle Kingdom a začali znovu. Ohromné štěstí jsme měli, když se Woozie jen tak bavil s výborným programátorem Markyxlem a ze srandy se ho zeptal, zdali by nešel k nám do týmu. On mu na to odpověděl, že by šel. Jak jistě víte, XSpace byl nejdříve projekt, na kterém dělal Markyxl sám, po tomto dnu se stal projektem Darkmoon Softu. Takže, jsme měli 3 ambiciózní projekty. Dalším štěstím bylo, že si 3D grafik AlieN všiml našeho projektu XSpace a nabídl se, že mu bude dělat grafiku. Nejdříve spolupracoval externě, ale pak se mu spolupráce s námi zalíbila, a tak přešel pod nás. V DarkMoonu jsem nadmíru spokojen a rozhodně nechci měnit.

Je někdo, koho považuješ za svůj vzor? Existuje nějaká freewarovka, na kterou nedáš dopustit?
Můj vzor vždy byl a bude grafik PepiCzech, protože mi v začátcích dost pomohl a je hrozně příjemný, výborně se s ním baví a hlavně vždy poradí. Pokud bych měl říct tým, tak to bude asi Fiolasoft.
Dopustit samozřejmě nedám na svůj Orange Football. Z projektů je to PacIn, nebo Troll. Jinak mě zaujala hra SeizureDome a český DeathFall.

Prozatím se ocitáš na freeware scéně. Plánuješ se tvorbou her v budoucnosti živit? Bavilo by tě to? Je to tvůj cíl?
Živit asi ne. Rozhodně bych chtěl pracovat s počítači, ale uvidíme, co mi osud připraví. Myslím, že tvoření her bude můj koníček.

 

DarkMoon Soft

 


Pojďme pokročit o kousíček dál. Jsi členem týmu DarkMoon Soft. Je ale možné, že ho všichni čtenáři neznají. Pověz nám o něm něco. Kdy byl založen?
Tým je to vcelku nový a základ tvoří polovina bývalého Complex Softworks. Náš web zdobí červená barva a šelma v hlavičce doslova říká: „Pozor na nás!“. Odpojení od Complexu se ukázalo jako velice dobrý krok. Zatímco Complex má dost velké potíže s aktivitou a tak trochu upadá. Zato my jdeme, myslím, směrem vzhůru.
Založen byl někdy začátkem roku 2008, takže opravdu na scéně nepůsobíme dlouho.

Kdo další v týmu pracuje, o co se kdo stará? Hledáte stále nové členy nebo jste v současné době se svou podobou spokojení?
Dalším členem je Dan01, je to 2D programátor. Pracuje na projektu Svět Temnoty a mimo to vytváří i prográmky v Delphi, například program na tvorbu efektů, Effect Creator. Nesmím také zapomenout na webovou hru Castle Kingdom, kterou navrhl a naprogramoval.
Pak je tu hudebník a programátor Woozie, ten pracuje na menším a méně známém projektu Dark Lost. Sám dělá projekt C_Black, který zatím nebyl nikde prezentován. Aktivně se také podílí na projektu XSpace, jako hudebník a webmaster. Dělá hudbu do Světa Temnoty. Myslím, že ještě mohu prozradit, že připravuje akční minihru s tanky.
Markyxl je především 3D programátor a vyvíjí XSpace.
Nejnovějším členem je AlieN. Dělá 3D grafiku do XSpace.
Nakonec já. Dělám veškerou 2D grafiku. Mým hlavním projektem je Svět Temnoty, pak mám na starosti interface do XSpace. Grafiku také dělám do Dark Lostu. Občas nějaká ta grafika pro Woozieho, nebo Dana.

Se složením týmu jsme maximálně spokojeni a přibírat členy nemáme v plánu. Pokud se ovšem objeví někdo dobrý, myslím, že šanci u nás má. Například dobrý pixel-art grafik by se nám pro menší projekty hodil.

Máte nějaký tým, se kterým spolupracujete?
Do doby než k nám AlieN přešel by se dalo říci, že jsme spolupracovali s AlieN Art. Momentálně nespolupracujeme s nikým, ale pokud se objeví nějaká zajímavá nabídka, myslím, že nebudeme proti.

 

Castle Kingdom

 

Začněme se věnovat vaším projektům. S dovolením bych jako první zařadil webovou hru – Castle Kingdom. Můžeš ji přiblížit?
Na začátek musím říci, že s nápadem přišli Dan01 a jeho spolužáci, kteří pak odpadali a zůstal pouze jediný. Jak už název napovídá, budete budovat středověký hrad. Není to hra ve stylu Travianu a jemu podobným. Je jedna veliká mapa a vy si po prvním přihlášení musíte postavit hrad, okolo tohoto hradu pak budujete svoje panství. V jako každé správné strategické hře těžíte suroviny a budujete armádu. Zpestřením jsou bonusové budovy, které si budete moci postavit za bonusové body. Ty budete získávat při nějakých soutěžích. Bonusové budovy jsou tak trochu fantasy, v niž budete moci verbovat speciální silné jednotky, jako jsou draci, a jiné. Abyste mohli stavět lepší budovy, nebo verbovat silnější vojáky, budete si muset kupovat vylepšení. Bojem můžete získat nebo ztratit nějaké budovy.
Hlavním faktorem je populace, podle té se určuje pořadí hrůčů, to ale neznamená, že ten nejlepší má největší populaci.
Myslím, že bych měl zmínit, že projekt si vzal pod křídla server Cybersphere, který nám zajišťuje hosting.
Vydání hry je na spadnutí, chybí už jen dodělat FAQ, neboli návod.

Kolik aktivních hráčů registrujete? Jaký počet účtů se na server vejde?
Nyní se hra zatím jen testuje a je registrováno přesně 70 hráčů. Ale jen 44 jich má populaci větší než 1. Problém je v tom, že většina hráčů ani neví, jak se to hraje, což je způsobeno tím, že není hotov návod. Neaktivní hráče budeme mazat, až hra pojede. Teď to zatím neřešíme, protože až hru budeme spouštět, tak stejně server promažeme. Kolik se jich tam vejde nevím, ono není problém zvětšit hrací plochu, jestli bude hrát dost hráčů. Nebo můžeme založit další server.

 

XSpace



Do podvědomí hráčů jste se dostali hlavně díky projektu XSpace. O co se zde jedná? V jakém jazyce se dělá? Na jaký druh grafiky se můžeme těšit?

Projekt XSpace k nám do týmu přinesl Markyxl, je to 3D vesmírný simulátor s prvky obchodní strategie. Budete potkávat cizí lodě, kupovat, nebo zlepšovat vlastní vesmírné plavidlo, navštěvovat planety (ano, dostanete se na povrch planet, kde budou pozemní stanice atd.), vesmírné stanice a pokud vím, tak se můžete těšit i na vesmírné bitvy. Možná tě překvapím, ale hra je vyvíjena v programu Game Maker, Markyxl měl takovou vizi ukázat, že GM dokáže vytvořit velice kvalitní 3D hru, a proto začal pracovat na XSpace. Když jsme dávali ukázku hry do pořadu Indian (druhý díl), tak se divili, že hra běhá tak svižně, přestože je dělaná v GM a nevyužívá žádného enginu jako je například Truevision3D a podobně. Těšit se můžete velice kvalitní 3D grafiku od AlieNa, myslím, že screenshoty řeknou více.

Důležitou složkou hry je určitě příběh. Co se bude dít zde?
Hra má být protkána příběhem, ale ten ještě není kompletně vymyšlen. Zklamu vás, mám zakázáno k příběhu více mluvit.

Za jak dlouho ji plánujete vydat?
Tak to také opravdu nevím. S vývojem jsme na začátku, a tak nemohu říci žádné datum. Podle toho jak vývoj půjde, tak budeme uvažovat i o multiplayeru, který by byl určitě příjemným zpestřením.

 

Svět Temnoty

 


Poslední hrou, kterou si blíže představíme se nazývá Svět Temnoty. Poprosil bych tě i zde, zda bys ji mohl popsat.
Svět Temnoty je projekt, který vedu já. Jedná se o fantasy RPG, kde se vžijete do role rolníka, který se pokusí změnit osud všech. Nechci vytvořit žádnou kopii nějakého známého RPG, jako je WoW, nebo TES, takže nečekejte zelené orky, elfy a jim podobná stvoření. Nebude ani zas tak úplně freeromingové, bude předem určená cesta, kterou se budete muset dát. Tahákem by měla být grafika, video sekvence a dabing

Momentálně jsme konečně začali tvořit základní lokace podle příběhu a překopáváme jak veškerou grafiku (původně pixel-art), tak program (například teď jsme kompletně předělali dialogy a překopávat budeme dál).

Jaký záludný děj bude probíhat tady?
„Byla jedna veliká prosperující říše, o kterou se staral král za pomocí „paladinů“. Říše zabírala celý ohromný ostrov a tak nebylo divu, že byla bitva o území s jakýmisi démony. Lidé vyhráli a uhájili svoje místo na ostrově. Jak šel čas, král stárl a paladinové slábli. Po čase král zemřel, a když se schylovalo ke korunovaci nového krále, syna krále starého, znenadání se objevili démoni. Paladinové padli, král byl mrtev, zem byla bez vlády. Lidé se ubránit nemohli, celá zem shořela v prach, až na jeden malinkatý ostrůvek. Po mnoho let démoni ostrovu ani nevšimli. A tady začínáš ty, jako chudý rolník…“
Chtěl bych upozornit na trailer, který by se vám mohl líbit.

Vydání tohoto projektu se plánuje na kdy?
To je další věc, na kterou ti nedokážu odpovědět. Myslím ale, že to tento rok nestihneme, očekávám tedy vydání v roce 2009.

 

Menší projekty a závěr rozhovoru

 


Vím, že máte ještě několik menších prací, na jejichž dokončení se pracuje. Můžeš nám je ve zkratce taktéž představit?
Ano, jedním malým projektem jsou 3D Piškvorky Multiplayer. Ano, 3D piškvorky už vyšly, ale jen pro hru na jednom PC, takže se pracuje na Multiplayeru, tedy momentálně projekt stojí kvůli důležitějším projektům.
Dark Lost, to by měla být hororová akce, kde budete hrát za detektiva.
Dalším malým projektem je akční hra s tanky, pokud vím, mělo by jít o takovou deathmatch hru.
Nakonec je tu minihra ze světa XSpace. Ta bude 2D, kde hrajete za raketu a proti vám je nespočet nepřátel, klasická odreagovávačka. Dělá se na dvou verzích, na jedné dělá Dan01 a na druhé AlieN, nakonec se vybere ta lepší a tu vydáme, myslím, že zajímavý nápad.

Rozhodně je vidět, že toho před sebou málo nemáte. Na čem se aktuálně pracuje? Jakého projektu se dočkáme nejdříve?

Markyxl s AlieNem aktivně pracují na XSpace, já s Danem01 zase děláme na Světu Temnoty. Woozie se aktivně stará o minihry, takže pracujeme tak nějak na všem.
Nejdříve se dočkáte webovky Castle Kingdom, kde stačí jen dopsat návod a pak to vydáme. Pak určitě vyjdou nějaké ty minihry. A netroufám si říci, jestli vyjde dřív XSpace, nebo Svět Temnoty.

Pokud bude naše čtenáře zajímat více informací, kde je najdou?
Pokud je naše projekty zaujaly, více informací najdou na našem webu www.darkmoon-soft.ic.cz, popřípadě na fóru Velkýho Chytráka nebo Českých her.

Tímto bych náš zajímavý rozhovor ukončil. Chtěl bys čtenářům něco vzkázat?
Chtěl bych všem čtenářům poděkovat, že si našli čas a přečetli si tento rozhovor. A doufám, že je náš tým alespoň trochu zaujal a budou se na naše projekty těšit.

Děkuji ti za příjemný a zajímavý rozhovor. Za celou redakci a naše návštěvníky ti přeji hodně štěstí!
Já děkuji tobě, je to pro mě čest dostat se do rozhovoru pro takto prestižní server.

 

Jak jsme se v tomto rozhovoru od Bedikka dozvěděli, můžeme se těšit na pěknou nadílku projektů, jenž by se mohli řadit k tomu nejlepšímu na české freeware scéně. Některých se s trochou štěstí dočkáme již v letošním roce, s těmi ostatními o rok později. Nebojte se, budeme vás pravidelně informovat!


Autor: Vladislav Burian

  • Freeware - Software, který je distribuován zcela bezplatně. Platí zde však autorská práva zamezující jakékoliv měnění a poupravování zdrojových kódů a dalších částí programu.
  • RPG - Role Playing Game - hra na hrdiny.

pocitadlo