PREVIEW: Until I'm Gone - excelentní hororová adve

26. 9. 2007 > Magazín > Preview

Until I'm Gone je bezesporu nejočekávanější hrou nejen na tuzemské freewarové scéně. Za dobu svého vývoje prošla řadou změn, které utvořily z malého projektu takřka velkolepé dílo, jehož ambice nyní sahají snad až k nebesům. Rozhodli jsme se proto v následujícím článku shrnout ty nejdůležitější odchylky od původního návrhu. Čtěte dále!

  • Autor hry: Faraway Studios
  • Domovská stránka: http://farawaystudios.com/
  • Jazyk: Čeština, Angličtina (US/UK), Slovenština, Němčina, Francouzština, Polština, Italština, Korejština, Japonština, Čínština, Řečtina, Ruština, Švédština, Latina, Španělština, Perština
  • Licence: Freeware
  • Kategotrie: FreeHry
  • Rubrika: Adventury
  • Multiplayer: Ne
  • Poslední aktualizace: 2. 11. 07
  • související informace

Until I'm Gone (dále UIG) je 3rd person point-and-click adventura s hororovými prvky a psychologickým podtextem, vyvíjená už bezmála dva a půl roku českým týmem Faraway Studios, který se na české herní scéně pohybuje již od roku 2005. Tato hororová adventura se postupem času vyvíjela stejně jako každá jiná. Od menší hry, v níž se na samotném začátku počítalo sotva s třetinou současných scén, se projekt po všech stránkách vylepšoval potažmo rozšiřoval. Hra prošla za svou dobu vývoje nemalými úpravy, vystřídala se na ní spousta lidí, a z tohoto důvodu jsem se rozhodl učinit celkové shrnutí projektu.


Tajemný příběh se točící okolo hotelu, jež skýtá nevídané dobrodružství. Stane se tento hotel Nathanovi osudným? To se dovíme již brzy!

Příběh se odehrává v malebném zapadlém horském městečku/vesničce okolo vánočních svátků. Hlavní hrdina Nathan, zmožený celoroční prací, se těší na příjemné prožití vánočních svátků se svou rodinou u tepla rodinného krbu, zatímco venku budou utěšeně padat sněhové vločky. Plány na tuto idylku se mu začínají hroutit, když mu zničehonic zavolá jeho milenka, mluví zmateně a tajemně, bez toho aniž by mu vysvětlila, proč chce, aby za ní okamžitě přijel do jedné horské vísky. Do místa, jež dostalo jméno po zdejších horách - Pitfall mountains. Po hádce a výhrůžkách, kde milenka hrozí, že vše o jejich poměru poví Nathanově ženě, hlavní hrdina nakonec neochotně souhlasí a odjíždí. Druhý den, celý unavený po dlouhé a náročné cestě opuštěnou krajinou zahalenou nánosy sněhu, dojíždí konečně do malého městečka, usazeného v klíně mohutných hor, daleko od jeho všedního života. Krátce poté se setkává s milenkou v hotelovém pokoji, kde stráví necelou hodinu. Rozčilený tím, co se od ní dozvěděl, odchází z hotelu s jedinou myšlenkou - co nejdříve se dostat pryč.


Jak se však brzy přesvědčí, něco takového není možné. Auto odmítá nastartovat, v dáli se zvedá mohutná sněhová clona, vítr se začíná ozývat čím dál tím hlasitěji a vše brzy přikryje bílá mlha. Je jasné, že v takovém počasí není možné riskovat cestu zpátky neznámou krajinou, přes úzké horské silničky, při skoro nulové viditelnosti, zatímco všude okolo zuřivě poletují mohutné sněhové vločky. Rozčilený a zdrcený Nathan proto vystupuje z auta a běží zpátky k “hotelu”, kde si pronajme jeden malý pokoj, s tím že v něm přečká tuto noc… Stane se tento hotel Nathanovi osudným? To se dozvíme v samotné hře...


Until I'm Gone - Komerce nebo Freeware?


Již několikrát proběhly spekulace o tom, zdali bude UIG zadarmo, nebo si jej budeme muset zakoupit za malý finanční obnos. Proběhlo nesčetné množství návrhů a diskuzí nakonec autoři dospěli k jednotnému názoru, i když se o UIG zajímali i potencionální vydavatelé ze zahraničí. Konkrétně z Ameriky, Německa, Polska, Ruska, Ukrajiny, Itálie, Španělska a tak dále.

Po domluvě celého týmu se všichni shodli na stejném rozhodnutí. Until I'm Gone je freeware a freeware také zůstane! Za tímto rozhodnutí si autoři stojí a nehodlají ho jakkoliv změnit. A proč vlastně odmítli? Poněvadž byl už od samotného začátku projekt koncipován a připravován jako freeware hra, a nikdy by nikoho z týmu ani ve snu nenapadlo využít UIG za účelem finančního výdělku. Za odmítnutím této lákavé nabídky nestojí jen tento jmenovaný důvod. Důvodů bylo pochopitelně více.

 

Překlady do cizích jazyků byly z malé části další noční můrou na seznamu. Kromě obligátní angličtiny a češtiny se do výčtu jednotlivých lokalizací vecpalo celkem šestnáct světových jazyků, do nichž bude hra přeložena. UIG je v nynější době lokalizováno do angličtiny, francouzštiny, němčiny, ruštiny, maďarštiny, češtiny, slovenštiny, italštiny, španělštiny, portugalštiny, švédštiny, řečtiny, dánštiny, polštiny, norštiny a holandštiny. Nutno podotknout, že se hra dočká i kompletního překladu rodilými mluvčími, a to včetně post-korekce veškerých přeložených textů. Na oficiálních stránkách mimo jiné naleznete ukázky textů ze hry ve všech zmíněných jazycích.

Chcete podpořit samotný projekt? Nyní máte příležitost…

 


Jestliže jste chtěli v minulosti podpořit dlouho očekávaný projekt Until I'm Gone, nyní máte jedinečnou příležitost přispět alespoň malou částkou. Autoři zrealizovali finanční podpoření vývoje pomocí paypal dotace. Pakliže tedy chcete podpořit samotný projekt, nebo vyjádřit autorům díky za freeware verzi, neváhejte a podpořte UIG. Autoři si váží jakékoliv vaší pomoci vedoucí ke zrychlení a především zkvalitnění projektu. V současné době je třeba především finanční podpory, aby mohli projekt co nejdříve dokončit.

A jak vlastně samotná dotace vznikla? Zhruba před rokem a půl narazil vedoucí projektu na dva cizojazyčné příspěvky, jejíž autoři se tázali, zdali by nemohli projekt podpořit nějakou dotací. V tuto dobu byla odpověď jasná, NE! V nynější době by byla odpověď opačná, a to ANO. Zde můžete podpořit UIG.


Autoři podle svých slov rovněž zapracovali na hudební stránce. Podle nich je to jeden z nejdůležitějších prvků vůbec a jsou si plně vědomi jeho významu pro projekt. Tentokrát se na ně štěstí usmálo. Kontaktoval je člověk, který se v této branži pohybuje již několik let. Jeho tvorba korespondovala přesně tím typem hudby, jaký autoři požadovali. Nutno podotknout, že Rafal Kuczynski neboli Human Error, tedy autor hudby, má na svědomí již několik komerčních děl. Přes několika dny byl do týmu přibrán další zvukař, který nyní napomáhá Rafalovi s ozvučením. Celkově už má hudební doprovod okolo padesáti minut, což je dle mého názoru dlouhá doba. K dispozici autoři uveřejnili kompletní temnou-zimní-klidnou-ambientní skladbu ze hry - UIG –Night Is Where The Dream Are .. Vřele doporučuji, stahujte.

Dabing, dabing a dabing…


Dabing byl na začátku skutečnou utopií, v jejíž dosažení nevěřil snad nikdo. Přeci jenom, kompletně nadabovaná hra, k tomu šířená zdarma, a to ke všemu ještě s nějakou profesionálnější úrovní? Vyloučeno! Zadarmo do toho nikdo v životě přece nepůjde, i kdyby autoři chtěli nadabovat jen hlavní postavy, jak bylo původně v plánu. Tvůrci nakonec dokázali najít lidi, kteří hře dodají, ne částečný, ale kompletní profesionální anglický voice-acting. Byť i teď je získávání dabingu pro některé postavy vyloženě noční můrou, i přesto autoři slibují, že každá postava ve hře bude nadabována s maximálním úsilím, ale především s co možná největší kvalitou.

Jak jistě mnozí z vás ví, datum vydání je stanoveno na 3.- 4. kvartál roku 2007, do něhož se letošní rok pomalým tempem přehoupnul. Vývojáři pracovali na projektu v poslední době tak intenzivně, aby se vyhnuli dalším odkladům. Proto byly bezmála před měsícem do týmu přibrání čtyři nový programátoři – všichni studenti vysokých škol zaměřených na programování. Kromě nich byl do týmu přibrán již zmíněný zvukař, jenž spolupracuje v nynější době s Rafalem Kuczynskim.

Until I'm Gone je bez jakýchkoliv pochyb jeden z nejsledovanějších freeware projektů vůbec. Mnoho příznivců této výborné adventury sleduje dění okolo hry bez ustání a už netrpělivě čekají na samotné vydání, stejně jako celá redakce FreeHer.

 

Co můžeme od hororové adventury Until I'm Gone očekávat:


- Vtahující depresivní atmosféru podtrženou melancholickým zimním obdobím
- Originální a působivý děj s hororovými, nadpřirozenými a psychologickými prvky, který vás zaujme a vtáhne do hry
- Kvalitní grafické zpracování předrenderovaných scén
- Real-time 3D postavy
- Stencil (real-time) Shadows
- Parádní hudbu citlivě dotvářející atmosféru a časté využívání různých zvuků/ruchů
- Částečnou nelinearitu - Prokreslené charaktery jednotlivých (NPC) postav
- 1024*768 rozlišení scén
- Více jak 70 lokací - Různá prostředí kterými během svého putování projdete
- Renderované videa (Intro, outro, cut scény)
- Profesionální anglický dabing nahraný lidmi s několikaletými zkušenostmi z her, filmů a divadla. Celkově bude hra lokalizována do šestnácti jazyků

  • + kvalitní grafické zpracování
  • + hudba i zvuky
  • + zajímavý děj
  • + dabing
  • + různorodost prostředí
  • + videa
  • + Je toho fakt hodně :o)
  • - Infarktu z čekání


Autor: David Chodura

  • Freeware - Software, který je distribuován zcela bezplatně. Platí zde však autorská práva zamezující jakékoliv měnění a poupravování zdrojových kódů a dalších částí programu.

pocitadlo