EXKLUZIVNĚ: Chmatákov 2 – víme, jaký bude!

24. 9. 2008 > Magazín > Preview

Ačkoliv může být název v nadpise zavádějící, číslovka uvedená na jeho konci má své řádné opodstatnění. Po mnoha letech neustálého přestavování, upravování a měnění totiž nastává zcela nová éra – přichází nový, profesionální Chmatákov, o kterém - jako jediní v České republice - víme vše!

  • Autor hry: Chmatákov Team
  • Domovská stránka: http://www.chmatakov.cz/
  • Jazyk: Čeština
  • Licence: Donationware
  • Kategotrie: FreeHry
  • Rubrika: Onlinové/MMO
  • Multiplayer: Ano
  • Poslední aktualizace: 17. 8. 07
  • související informace

O přímém pokračování, respektive nové verzi Chmatákova, se začalo proslýchat již před několika týdny, ne-li rovnou měsíci. Oficiálních informací doprovázených několika obrázky jsme se ale dočkali teprve nedávno. Nedalo nám to proto a rozhodli jsme se podívat celé věci na zoubek pěkně z blízka, přičemž se nám podařilo ukořistit exkluzivní informace o tom, jak hra bude vypadat, jak se bude hrát a kolika změn se dočká herní systém.


Tomáš Kopecký začal s profesionální tvorbou ve dvaceti letech, kdy se věnoval především bitmapové a vektorové grafice. Ve dvaceti dvou letech nastoupil jako grafik-gameartist do firmy Nostromo wireless, kde působil čtyři roky ve vývoji mobilních her a zdokonalil se v pixelartu. Z jeho práce na mobilních hrách jmenujme například sérii her o Garfieldovi, Simbabe, Simbabe 2, Happy Tree Friends: Homerun, Lord of the Rings: Path of Dead, Yamato's Revenge, Joe Gravo a další.

Tomáš Kopecký není jen pixelartovým grafikem, ale jako nadšený hráč PC her a příznivce herních konzolí se rád graficky podílí na vývoji her pro různé klienty. Mezi jeho poslední projekty patří hra „Tajemství hvězdy Orion" (ve spolupráci s Handjoy) a jiné casual hry. Aktuálně pracuje na nové podobě online hry Chmatákov.


Z technického hlediska půjde o úplně nový počin. Z původní podoby se v podstatě nevyužije ničeho, samozvaný Chmatákov 2 totiž zahodí svoje rozjařilé a především kostrbaté jádro a začne úplně od znova. Původně sice mělo jít o pouhé napsání nového serveru, na kterém by stará hra běžela, nakonec se ale autoři včele s Gizmem rozhodli pro využití všech sil, jimiž disponuje profesionální programátor Michal Augustýn a rovněž profesionální grafik Tomáš Kopecký (o jeho osobě naleznete info v někde kolem se válejícím boxíku).


S jejich pomocí se tak po mnoha úvahách začal tvořit úplně nový herní systém, jehož cílem je přilákat širší okruh hráčů a zároveň znesnadnit hraní všem těm, kteří se dosud v původní verzi Chmatákova schylovali k neopodstatněnému násilí, puritánství a jiným nežádaným aktivitám. S touto změnou je ale samozřejmě spjata důležitá informace – dosavadní klienty nepůjde do nově vznikající hry zakomponovat. Proč?

 

Chmatákov 2 bude daleko sofistikovanější, objeví se v něm nové prvky a naopak některé jiné aspekty z předlohy zcela zaniknou. Abychom vás ale netrápili sáhodlouhými větami bez údernějšího infa o hře, rozhodli jsme se všechny podstatné změny sepsat stručněji a tak, aby se každý dosavadní hráč dobře orientoval v chystaném světě Chmatakova 2. Vhodí se zároveň připomenout, že hra vzniká za oficiální sponzorské podpory společnosti Rareitems, což samo o sobě může být pro mnohé z vás jistou zárukou kvalit.

Co svět Chmatkova čeká a nemine?


Dovednosti – v novém Chmatákovu jich bude přibližně 38, přičemž rozděleny budou do magických, bojových, řemeslných a ostatních kategorií. Jak jsme byli zároveň utvrzováni autory, narozdíl od staré verze již nepůjde pouze o postupné vytrénování například takzvané Přesnosti pro střelbu. Chmatákov 2 bude počítat s doplňkovými dovednostmi, bez kterých by samostatná střelba mohla být úplně k ničemu.

Systém povolání – již neexistuje. Povolání se bude odvíjet od maximálních hodnot vybraných dovedností. Na začátku hry se zkrátka nastaví jejich limity, kterých budete moci jednoho dne dosáhnout. Celkem bude k dispozici celých 600 dovednostních bodů – s těmi ale samozřejmě na začátku hry nezačnete.


Ing. Michal Augustýn
pár měsíců programoval jednoduchý informační systém v C# (WinForms, WebServices, T-SQL) ve firmě kcad. Po této pracovní zkušenosti začal dělat pro firmu 3open framework prezentační vrstvy, opět v C# se zaměřením na WinForms. Po absolvování školy se pak usadil ve firmě ALWIL Software vyvíjející antivirový software Avast!.

Zdroj:http://www.augi.cz/o-mne/


Doplňkové skilly – každý hlavní skill má několik doplňkových. Díky tomu nepůjde vytvořit univerzální postavu, jež by zvládala více důležitých vlastností; například kouzlení, boj z blízka a výrobu zbraní zároveň.

Energie – jde o zcela nový prvek ve hře, který bude po boku zdraví a many ovlivňovat průběh všech bojů, a nejen jich. Zároveň bude stanoveno nové pravidlo, jež určí každému hráči maximální hodnotu zdraví, many a energie podle zvolených dovedností. Chmatákov 2 bude zkrátka daleko dynamičtější záležitostí stavící na vzájemné kooperaci hráčů – jeden umí tohle a má více životů, druhý zvládá zase něco jiného a disponuje spíše větším množstvím energie.

Zbraně – nově je budou moci vyrábět pouze řemeslníci, díky čemuž bude znemožněn jejich nákup. Tato inovace se ale netýká pouze prvků pro boje, ale i pro přepravu na vzdálenější místa a samozřejmě také kouzlení. A proč taková změna? Z dosavadních zkušeností totiž autoři tvrdí, že někteří hráči strávili noc vyděláváním, aby si mohli zakoupit zbraň, se kterou začali následně nemilosrdně zabíjet ostatní návštěvníky Chmatákova. Podobě tomu tak bude i v případě s prodejem surovin – opracované kameny budou daleko cennější, nežli jejich prvotní vytěžená podoba. Ne každý ale dokáže z hroudy „něčeho“ vytvořit drahokam.

NPC – Chmatákov 2 rozhodně nehodlá opomenout ani NPC. V dřívější (respektive dosavadní) podobě hry se tu a tam nějaká příšera objevila, o rozmanitějším obludáriu si ale hráči se starým serverem mohli nechat pouze zdát. To se ale samozřejmě změní, na některých místech se budou vyskytovat i dva tři počítačem řízení nepřátelé.

Inventář – nedílnou součásti každého MMORPG je samozřejmě i inventář. O jeho nové podobě ve Chmatákovu 2 zatím není příliš známo. Podařilo se nám ale zjistit, že přibylo nové políčko pro brnění a amulet, a naopak pole pro uchování věcí i po smrti vašeho avatara již v CH 2 obsaženo nebude.

Grafika – na závěr zlatý hřeb večera, tedy grafické zpracování, jež vedle herního systému doznalo kompletního předělání. Nutno dodat, že na uveřejněných obrázcích vypadá hra opravdu výtečně, za což se – jak již bylo řečeno – zasloužil profesionální grafik Tomáš Kopecký. Prostředí bude daleko detailnější, barevnější, ale především ucelenější. Původní Chmatákov byl totiž tvořen postupným nabalováním nových aspektů, což se nemile projevilo právě také na grafickém ztvárnění. Za nějakou dobu ale půjde o pouhou minulost – Chmatákov 2 se pomalu, ale jistě blíží.

  • + Nový herní systém
  • + Grafika
  • + Profesionální vizáž
  • + Spousta dalších detailů
  • - Dlouhý vývoj


Autor: David Marák

  • RPG - Role Playing Game - hra na hrdiny.

pocitadlo