Cardhalia 2: Tales of the Kingdom – první dojmy

5. 1. 2007 > Magazín > Preview

Svět Cardhalie skrývá nejedno tajemství, čeká v něm spousta dobrodružství, ovšem i řada nástrah, zlých tvorů a nepřátel. Po obrovském úspěchu prvního dílu proto autoři chystají i díl druhý, rozsáhlejší, hezčí a propracovanější. A my jsme do něj mohli nahlédnout. Pojďte navštívit svět plný kouzel v našich prvních dojmech. Třeba nebudete litovat.

Autor hry: S.A.Y
Homepage: http://thep.klfree.cz/hosted/say/
Datum vydání: 2007-2008

Je škoda, že dungeony téměř vymřely. Zároveň je však až úsměvné, s jakou vervou se k tomuto žánru hráči vrací, jak moc podobné tituly vyhledávají a jak moc o ně prosí. Přitom Cardhalia nebyla v době svého vydání výjimkou – spatřila světlo světa a rázem si ji stovky, tisíce, ne-li desetitisíce hráčů zamilovali. Autory to proto přimělo k tvorbě jejího pokračování, přímo nenavazující na první díl, okořeněný o spousty novinek.

Jak to bylo doopravdy se smrtí krále?

Verze, kterou jsme mohli vyzkoušet, nebyla z velké části hotová, ba spíš se jednalo o testovací produkt nemající žádný valný účel. Nicméně pár dojmů jsme si z ní přeci jen odvezli, mohli jsme projít několika katakomby, zkusit si vytvořit vlastní charakter a podívat se tak celkově, jak se vlastně věci mají.



Příběh, který nám autoři předestírají, je zakryt rouškou tajemna. Slibováno nicméně je, že bude poodhalena pravá smrt posledního krále, ke které ovšem nebude vést pouze jedna cesta. Cardhalia 2 se snoubí s nelineárním odvíjením příběhu, rozděleným víceméně na dvě části – dobrou a zlou. Ano, podle všeho bude záviset jen na vašem uvážení, zda-li se vydáte na cestu spravedlnosti a pořádku, nebo využijete potenciál světa pro násilné činy a neférová jednání.


Ať tak nebo onak, vše si rozhodně nebudete moci dovolovat. Oproti první verzi si ale půjde kompletně vytvořit vlastní charakter, jenž ze začátku samozřejmě nebude příliš silný. Z možností, které se nám naskytly v testované verzi, bylo zřejmé, že kýžený RPG systém nabyl na komplexnosti. Původní tři vlastnosti se rozrostly na pět základních atributů, mezi něž patří síla, obratnost, moudrost, odolnost a charisma. Z nich následně dokonce vyplívá pět různých směrů k povolání, rozdělených na bojovníka, zloděje, kouzelníka, barda a mudrce. Přitom v každém ze zmíněných zaměření může postava dosáhnout až dvaceti směrů.



Druhý díl Cardhalie celkově bude zejména o volnosti. Ovšem tvůrci se v ní nechtějí utopit a uvědomujíc si, že jisté hranice nemohou překročit. Jinak bychom se hry asi nikdy nedočkali. Každopádně příznivci počinů jako Fallout nebo Baldurs Gate rozhodně nebudou ochuzeni o větvené dialogy, s různými volbami v chování k daným postavám.

 

Není dobré být sám


Každá pořádná RPG, resp. i dungeon hra nemůže nenabízet pomocníky, kteří by s vámi mohli bloudit nebezpečnými světy. Přitom v Cardhalii 2 půjde nabrat další tři spolubojovníky různých ras a zaměření. Jeden může být hodným orkem, druhý vypočítavým člověkem apod.


Mimo jiné mají být k dispozici až čtyři školy magie, přičemž v každé z nich hráče čekají tři různé obory rozdělené na pět kouzel. V důsledku by se tak ve hře mělo nacházet celých šedesát kouzel, což je vskutku nemalé číslo.



Jaká byla testovaná verze?


Když jsem přebíral do rukou značně nehotovou Cardhalii 2, byl jsem tvůrci upozorněn na fakt, že se prakticky více jak polovina věcí dočká oprav. A to zejména po grafické stránce. Finální vzhled hry bude proto s největší pravděpodobností úplně jiný, dojde k přepracování lokací, zbraní... zkrátka autoři chystají novější kabátek. Přesto už nyní mohu říci, že Cardhalii 2 vypadá více než slibně, zachovala si svoje osobité kouzlo fantastického světa a když se podaří, za nějaký ten rok se jí dočkáme. Nechť nám trpělivost přinese růže.


Autor: David Marák

  • RPG - Role Playing Game - hra na hrdiny.

pocitadlo